Forum Psykisk ohälsa - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Sertralin och amning, snälla hjälp

Fre 28 sep 2018 00:58 Läst 638 gånger Totalt 5 svar
    Anonym (Ts)
    Visa endast
    Fre 28 sep 2018 00:58

Har försökt stå ut utan men nu har det hänt lite saker som har gjort att jag mår mycket sämre så har tagit en halv tablett igen igår och i förrgår.

Ammar mitt barn som är snart 2 år och vet inte om jag kan sluta riktigt än för hn har väldigt svårt att sova utan amning.

Fler som tar /har tagit sertralin när ni ammar?

Finns det några ångestdämpande man kan ta också för atarax funkar ju tydligen inte? Skulle nog egentligen behöva något ångestdämpande också.

• Fre 28 sep 2018 01:25 #1

Sertralin fungerat alldeles utmärkt. Åt det varje dag medan jag ammade sonen. Till han var 1,5 åt. Diskuterade med läkare o kom fram till just den här medicinen.

• Anonym (Ts) Trådstartaren
    Visa endast
    Fre 28 sep 2018 02:26 #2
    Lena74 skrev 2018-09-28 01:25:50 följande:

Sertralin fungerat alldeles utmärkt. Åt det varje dag medan jag ammade sonen. Till han var 1,5 åt. Diskuterade med läkare o kom fram till just den här medicinen.

Tack för svaret! Hur hög dos tog du? Och du märkte inga biverkningar på honom?

Jag kanske kommer amma i ca 6 månader till eller så och tror inte jag klarar mig så länge utan
  • Anonym (A)
    Visa endast
    Fre 28 sep 2018 07:43 #3

Googla, Setralin and feeding milk.

• Lör 29 sep 2018 23:07 #4

Jag åt sertralin 50 mg både när jag var gravid och när jag ammade. Inga problem med det. Tycker inte att du ska oroa dig. Och inte heller låta bli - medicinen kan ju vara ett väldigt viktigt stöd. Men diskutera med din läkare om du är orolig?

• Tis 2 okt 2018 02:06 #5

Jag åt lägsta dosen men det skulle inte vara några problem att höja ifall jag behövde. Du kan känna dig lugn.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll