• Emmatossa

Kissar på mig!!!

Så TRÖTT på det här ???????? sen vi fick vår andra dotter kissar jag på mig hela tiden ???? det är bara lite kiss men jag känner mig sååå OFRÄSCH! ???? Vill typ inte träffa kompisar för då skrattar jag och kissar på mig!! Varit på bvc och på sjukhuset men dom säger att jag ska göra knip övningar men det hjälper ju inte!! ???? vad ska jag göra!!?? ????

• Svar på tråden Kissar på mig!!!
  • Pope Joan II
    Emmatossa skrev 2018-09-28 08:56:10 följande:

Så TRÖTT på det här ???????? sen vi fick vår andra dotter kissar jag på mig hela tiden ???? det är bara lite kiss men jag känner mig sååå OFRÄSCH! ???? Vill typ inte träffa kompisar för då skrattar jag och kissar på mig!! Varit på bvc och på sjukhuset men dom säger att jag ska göra knip övningar men det hjälper ju inte!! ???? vad ska jag göra!!?? ????

Sök för dina besvär och berätta att du upplever att din livskvalitet försämrats av din ansträngningsinkonstinens och be att dem utreder och utvärderar om en TVT skulle kunna vara aktuell för din del.

Det beroende på hur länge sedan det är du födde andra barnet förstås. Var det nyligen så bör du istället fortsätta med knipövningarna. 
  • Anonym (Inte vad du vill höra)

Vad tråkigt för dig :/

Känns ju inte bättre för dig kanske om jag säger att du inte är ensam, för problemet kvarstår ju.

Jag hade också stora problem efter graviditet och tyckte inte knipövningarna hjälpte men sen köpte jag knip bollar och efter det vart det mycket bättre!!

Du får något annat att jobba med!!! Stärker mycket bättre (tycker jag)

Så jag skulle råda dig att fortsätta knipa och köpa kulor också!!

• Emmatossa

Tack för svaren!

Det började när vi fick vår andra dotter.. hon är 2 nu.

Vill inte bli opererad. Opererats en gång förut och då fick jag blodpropp.

Knip bollar ska jag prova. Inte hört talas om dom förut. Har bara fått övningar och "blöjor".

• Anonym (Inte vad du vill höra)
    Emmatossa skrev 2018-09-28 09:26:52 följande:

Tack för svaren!

Knip bollar ska jag prova. Inte hört talas om dom förut. Har bara fått övningar och "blöjor".

lustjakt.se/sv/artiklar/for-kvinnan/knipkulor/index.html

Här har du en länk som är bra :)

Bortse från att det heter lustjakt haha! Men finns bra info om kulorna/bollarna :)
  • Anonym (Li)

Så hade jag det också. Slarvade lite med knipövningar och det straffade sig. Men hände det inför tjejkompisarna fick jag bara stöd för det var fler som haft samma problem. Det blev så att man skrattade tillsammans om man skrattade på sig.

Men jag var också med om att få nysattack på stan med full blåsa. Då kom allt ut. Det var fruktansvärt.

Jag fick till slut en operation och har inte haft några problem sedan dess.

Tena Lady är din vän om du inte vill bli opererad.

• Pope Joan II
    Emmatossa skrev 2018-09-28 09:26:52 följande:

Tack för svaren!

Lokalbedövning och förebyggande blodförtunnande behandling brukar vad jag vet fungera väl Men knipkulorna är förstås ännu mindre riskabla att prova. Hoppas du blir hjälpt av dem, beroende på hur stora besvären är (och inte hur de upplevs) kan sådana träningshjälpmedel förstås ha god effekt. 
  • Emmatossa

Det är vel egentligen inte att jag inte VILL ha operation men förra gången (hade brutit axeln) fick jag blodpropp i lungorna och blev JÄTTE SJUK. Var på sjukhuset i flera veckor.

Det kommer kiss när jag skrattar eller hostar eller om det skumpar mycket på bussen. Har nästan slutat träna för att det känns som att jag inte kan göra nånting utan att kissa på mig... kan inte hoppa eller springa eller lyfta mycket.. Ofta är det bara lite men ibland blir jag hel våt. För mig är det JÄTTE JOBBIGT.

• isolande
    Emmatossa skrev 2018-09-28 09:58:28 följande:

Det är vel egentligen inte att jag inte VILL ha operation men förra gången (hade brutit axeln) fick jag blodpropp i lungorna och blev JÄTTE SJUK. Var på sjukhuset i flera veckor.

Det kommer kiss när jag skrattar eller hostar eller om det skumpar mycket på bussen. Har nästan slutat träna för att det känns som att jag inte kan göra nånting utan att kissa på mig... kan inte hoppa eller springa eller lyfta mycket.. Ofta är det bara lite men ibland blir jag hel våt. För mig är det JÄTTE JOBBIGT.

Jag började uppleva ansträngningsinkontinens 4 år efter förlossningen med sista barnet. Det var framförallt när jag hoppade typ krysshopp eller studsmatta som det kom.

Köpte knipbollar som jag körde med ett tag, sedan har det löst sig själv. Jag springer, hoppar och har sex för att liksom inte försvagas där nere. Det sa min BM oxå: sluta inte göra det som får dig att läcka, utan fortsätt så att kroppen lär sig att anstränga sig i de rörelserna istället.

Nu är det enda jag undviker att hoppa studsmatta, eftersom jag inte har någon hemma jag kan träna med. Känns som att ansträngningen är extrem för bäckenbotten med studsmattehopp Drömmer
  • Emmatossa

Mm.. Har appen och kniper typ flera gånger om dan. Men samma problem nu som för 2 år sen ????

• Anonym (Sissi)

Kanske kan funka?

Kram

• Anonym (Mymlan)

Hade likadant efter första barnet. Var urjobbigt. Min BM upptäckte att jag inte gjorde mina knipövningar på rätt sätt. När jag fick koll på det slutade problemen efter ett tag. Det kan hända fortfarande men det är sällan.

• Anonym (Sissi)

Nej, men det bygger tydligen på samma teknik som operationen.. fast utan operation ???? kolla på efemia.se

• Emmatossa

Verkar ju rätt bra på reklamen iaf. Ska fråga min bm om det där. Tack för tipset!

• Adria
    Vi (min fru och jag) har googlat lite på besvären, relaterat till egna erfarenheter, och har hittat den här produkten:

arcamea.com/

Är själv lite skeptisk till operation maa man hört i media senaste om kirurgiska nät.

Vi har själva inte testat den ännu men lite lovande verkar det ju ändå vara!
Svar på tråden Kissar på mig!!!