Emmatossa skrev 2018-09-28 09:58:28 följande:
Det är vel egentligen inte att jag inte VILL ha operation men förra gången (hade brutit axeln) fick jag blodpropp i lungorna och blev JÄTTE SJUK. Var på sjukhuset i flera veckor.
Det kommer kiss när jag skrattar eller hostar eller om det skumpar mycket på bussen. Har nästan slutat träna för att det känns som att jag inte kan göra nånting utan att kissa på mig... kan inte hoppa eller springa eller lyfta mycket.. Ofta är det bara lite men ibland blir jag hel våt. För mig är det JÄTTE JOBBIGT.
Jag började uppleva ansträngningsinkontinens 4 år efter förlossningen med sista barnet. Det var framförallt när jag hoppade typ krysshopp eller studsmatta som det kom.
Köpte knipbollar som jag körde med ett tag, sedan har det löst sig själv. Jag springer, hoppar och har sex för att liksom inte försvagas där nere. Det sa min BM oxå: sluta inte göra det som får dig att läcka, utan fortsätt så att kroppen lär sig att anstränga sig i de rörelserna istället.
Nu är det enda jag undviker att hoppa studsmatta, eftersom jag inte har någon hemma jag kan träna med. Känns som att ansträngningen är extrem för bäckenbotten med studsmattehopp