• NinafeliciaN

    Åsikter om tjejer som går på fotboll?

    Hej!

    Jag har sedan ganska lång tid tillbaka gått på fotbollsmatcher för ett av Stockholmslagen.

    Ibland upplever jag att folk tittar konstigt, byter plats osv. Är det för att jag är tjej?

    Och varför är det ett problem? För "okvinnlig" hobby? Borde jag shoppa istället?

    Ska tilläggas att jag står i klacken och gör det som förväntas dvs sjunger i 90+ min.

    Vore kul att få höra lite åsikter, särskilt från de som själva har ett fotbollsintresse.

  • Svar på tråden Åsikter om tjejer som går på fotboll?
  • MissMagnolia

    Det är ju massa tjejer som går på fotboll!? Jag gör det och tycker att det är massa tjejer i alla åldrar.

    Om folk på riktigt kollar snett på dig är det nog nått annat än ditt kön de stör sig på... om inte fotbollskulturen är helt annorlunda i ditt Stockholmslag gentemot andra klubbar?

  • mammaåten

    Tycker inte att det är ett dugg konstigt. Kan ju visserligen bero på att jag själv gör exakt samma sak. 

    Men jag vet att många tror att man står och tar selfies bara för att man är tjej. Själv tycker jag dock att de allra flesta tjejerna är de som låter större delen av tiden, även om vi kanske inte hörs lika bra :)

  • Anonym (kul)
    NinafeliciaN skrev 2018-09-28 12:17:42 följande:

    Hej!

    Jag har sedan ganska lång tid tillbaka gått på fotbollsmatcher för ett av Stockholmslagen.

    Ibland upplever jag att folk tittar konstigt, byter plats osv. Är det för att jag är tjej?

    Och varför är det ett problem? För "okvinnlig" hobby? Borde jag shoppa istället?

    Ska tilläggas att jag står i klacken och gör det som förväntas dvs sjunger i 90+ min.

    Vore kul att få höra lite åsikter, särskilt från de som själva har ett fotbollsintresse.


    Nej det är bara kul att tjejer går på fotboll all publik räknas. Det jag kan tänka mig är väl att en del irriterar sig över om personer i klacken stirrar ner på sin mobil och inte sjunger men verkar ju inte vara så i ditt fall. Eller att du är bara där för att titta på killar i shorts. Upplever du att det är så varje match?
    Gick du på matchen igår?
  • Johan70

    Jag tror att du har fel. Folk tittar inte konstigt på dig för att du tittar på fotboll, så länge du inte står i motståndarlagets klack.

Svar på tråden Åsikter om tjejer som går på fotboll?