Inte bra helt enkelt
Jag har lyckats trassla in mig, lever i en relation sedan ganska många år. Har varit lyckligt ovetande om vad jag saknat, tills nu.
Jag träffade oplanerat en person som har fått mig att vända ut och in på mig själv. Det är en stark dragning och attraktion.
Jag är van att vara ganska kontrollerad känslomässigt, men nu går det inte riktigt att bena upp vad jag har hamnat i.
Vi har haft kontakt ett kort tag och lär väl känna varandra lite sakta nu. Det gör det hela svårare, för vi verkar klicka. Känner mig utmanad och stimulerad. Låter lite fånigt, men är en person som ständigt vill vara i mental rörelse och vantrivs när jag står stilla och inte utvecklas. Jag står rätt stilla i min nuvarande relation och vi når sällan fram till varandra på det där planet.
Jag hade en känsla ganska snart efter jag mött personen, att den där kan rubba min tillvaro, eller egentligen mer jag i kombination med personen. Ändå tog jag klivet till kontakt och nu är jag där, förvirrad och känslomässigt instabil.
Vill verkligen inte dra in någon i denna förvirring.
Är egentligen ingen person som finner mig i den här typen av beteende, moralen är hög och ärlighet är något jag vanligtvis prioriterar väldigt högt. Mår dårligt av att inte vara sann, oavsett om det är mot någon annan eller mig själv.
Så kommer jag kunna ta mig ur detta, utan att tappa bort mig själv?
Är jag konstig som vill ha en djupare mening?
När blir jag mer klarsynt?
Borde jag avsluta kontakten och om jag gör det, kommer jag acceptera min nuvarande relation, lyckas få den i ett slags normalläge?
Vill jag ens ha ett normalläge?
Vet att ingen annan än jag kan svara på detta åt mig och jag behöver ingen moral predikan. Det sköter jag själv så bra.
Men ändå.. hur ofta möter vi människor den Där personen, som man inte kan få en framtid med av olika anledningar, men den får oss att vakna och ifrågasätta.
Och när man väl har mött denna, kan man acceptera något halvdant?
Borde jag bara blunda och stänga av, vänta på att det går över?
Tänker mig att i regel går det väl över! :( men vill jag det?
Rörigt det här.