• Anonym (Anonymt)

Inte bra helt enkelt

Jag har lyckats trassla in mig, lever i en relation sedan ganska många år. Har varit lyckligt ovetande om vad jag saknat, tills nu.

Jag träffade oplanerat en person som har fått mig att vända ut och in på mig själv. Det är en stark dragning och attraktion.

Jag är van att vara ganska kontrollerad känslomässigt, men nu går det inte riktigt att bena upp vad jag har hamnat i.

Vi har haft kontakt ett kort tag och lär väl känna varandra lite sakta nu. Det gör det hela svårare, för vi verkar klicka. Känner mig utmanad och stimulerad. Låter lite fånigt, men är en person som ständigt vill vara i mental rörelse och vantrivs när jag står stilla och inte utvecklas. Jag står rätt stilla i min nuvarande relation och vi når sällan fram till varandra på det där planet.

Jag hade en känsla ganska snart efter jag mött personen, att den där kan rubba min tillvaro, eller egentligen mer jag i kombination med personen. Ändå tog jag klivet till kontakt och nu är jag där, förvirrad och känslomässigt instabil.

Vill verkligen inte dra in någon i denna förvirring.

Är egentligen ingen person som finner mig i den här typen av beteende, moralen är hög och ärlighet är något jag vanligtvis prioriterar väldigt högt. Mår dårligt av att inte vara sann, oavsett om det är mot någon annan eller mig själv.

Så kommer jag kunna ta mig ur detta, utan att tappa bort mig själv?

Är jag konstig som vill ha en djupare mening?

När blir jag mer klarsynt?

Borde jag avsluta kontakten och om jag gör det, kommer jag acceptera min nuvarande relation, lyckas få den i ett slags normalläge?

Vill jag ens ha ett normalläge?

Vet att ingen annan än jag kan svara på detta åt mig och jag behöver ingen moral predikan. Det sköter jag själv så bra.

Men ändå.. hur ofta möter vi människor den Där personen, som man inte kan få en framtid med av olika anledningar, men den får oss att vakna och ifrågasätta.

Och när man väl har mött denna, kan man acceptera något halvdant?

Borde jag bara blunda och stänga av, vänta på att det går över?

Tänker mig att i regel går det väl över! :( men vill jag det?

Rörigt det här.

• Svar på tråden Inte bra helt enkelt
  • Anonym (ja)

Ja det är väl inte en helt lätt fråga att svara på. Hur är nuvarande livssituation. Gift, barn etc. Vill du rädda nuvarande förhållande?

• Anonym (.)

Jag har varit i den situationen två gånger och gjort olika val. Har lämnat en relation för en förälskelse som inte höll. Inga gemensamma barn och ångrade mig inte alls även om det nya inte höll. Och jag har blivit förälskad i kollega som sambo med barn. Bytte jobb, bröt all kontakt med kollegan och stannade i relationen, som fördjupades. Saknar dock det mentala utbytet i min relation, har du hittat det med någon och inga barn blir lidande så kör... har du barn så är svaret det motsatta såvida inte nuvarande relation är miserabel.

• Anonym (G)
    Anonym (.) skrev 2018-09-28 20:38:49 följande:
    Jag har varit i den situationen två gånger och gjort olika val. Har lämnat en relation för en förälskelse som inte höll. Inga gemensamma barn och ångrade mig inte alls även om det nya inte höll. Och jag har blivit förälskad i kollega som sambo med barn. Bytte jobb, bröt all kontakt med kollegan och stannade i relationen, som fördjupades. Saknar dock det mentala utbytet i min relation, har du hittat det med någon och inga barn blir lidande så kör... har du barn så är svaret det motsatta såvida inte nuvarande relation är miserabel.
    Håller med
  • Anonym (Gere)

Livet är lite trassligt ibland. Det är bara att gilla lägetDu gör säker rätt vad du än gör vi lever bara engång

• Anonym (Anonymt)
    Anonym (ja) skrev 2018-09-28 19:54:27 följande:

Ja det är väl inte en helt lätt fråga att svara på. Hur är nuvarande livssituation. Gift, barn etc. Vill du rädda nuvarande förhållande?

Jag tänker väl så här att även om den här nya personen inte är rätt rent långsiktigt, så säger det något om min nuvarande relation. Ja det finns ett barn med i bilden, så visst blir det lite svårare att bara se till sig själv.
  • Anonym (Anonymt)
    Anonym (Gere) skrev 2018-09-28 21:19:51 följande:

Livet är lite trassligt ibland. Det är bara att gilla lägetDu gör säker rätt vad du än gör vi lever bara engång

Ja så är det, man lever bara en gång och att fastna i något som inte ger mig något mentalt skrämmer mig mer än att faktiskt leva själv. Måste nog bara försäkra mig om att det inte är en tillfällig sinnesförvirring man har drabbats av. Alltså ett beslut som kommer av att jag är beredd att faktiskt ta konsekvenserna av mitt handlande. Oavsett vem som hjälpte mig att få upp ögonen. Någonstans har jag redan tagit steget ifrån denna relation, så är sanningen rent krasst.
  • Anonym (Gere)
    Anonym (Anonymt) skrev 2018-09-28 22:03:31 följande:

Ja så är det, man lever bara en gång och att fastna i något som inte ger mig något mentalt skrämmer mig mer än att faktiskt leva själv. Måste nog bara försäkra mig om att det inte är en tillfällig sinnesförvirring man har drabbats av. Alltså ett beslut som kommer av att jag är beredd att faktiskt ta konsekvenserna av mitt handlande. Oavsett vem som hjälpte mig att få upp ögonen. Någonstans har jag redan tagit steget ifrån denna relation, så är sanningen rent krasst.

Ok ta nästa steg och lev livet. Lycka till Skriv gärna hur det gick sen
  • Anonym (tänk lite längre)

Lever med en man som skänker mig glädje varje dag. Tyvärr hoppade han över skaklarna pga ett bekräftelsebehov orsakat av barndomsupplevelser. Han och jag har pratat om hans otrohetet timme ut och timme in och jag är i nyonteringsfasen, ÄNTLIGEN efter tre år.

Den han valde att vara otrogen med är en skadad kvinna. En stalker som inte har lämnat oss ifred. Fick lugnet när min man bytte nr på mobilen.

Mitt tips är: lita på din magkänsla. Är personen den som får ?marken att gunga?, blir det väldigt komplicerat om den inte är frisk. Då pratar vi inte veckor utan ett helt liv där den finns ?där ute? .

Valet är: vilken energi binder jag till min familj?

• Anonym (Anonymt)
    Anonym (.) skrev 2018-09-28 20:38:49 följande:

Tack för ditt svar, uppskattar att du gav en egen reflektion kring dina val. Undrar hur du klarar leva i en relation utan det mentala utbytet, är det något du kan tillgodose på annat håll än i relationen?
  • Anonym (tänk lite längre)

Första gången jag skriver här och ? -tecknenska det vara istället för ?????!

Svar på tråden Inte bra helt enkelt