• Bently19

Beräknat fel?

Hej!

Har en fråga till er alla som kanske vet svaren, jag var på VUL i v7 (6+3) som visade på att jag skulle blivit gravid den 15 juni. Var senare på KUB i v 11-12 (kommer inte ihåg exakt) där det visade sig att jag vart gravid den 14 juni. Gjorde även ett clearblue digital test den 11 juli vilket det stod 1-2v på (blir alltså 3-4v då man lägger på 2v) Har hört att ju tidigare man gör VUL desto säkrare är det med hur långt gången man är. Vill inte höra något +-2v då det är om den beräknade födseln och inte hur långt gängen man är. Nu till frågan- vad är sannolikheten att inte detta datum (iaf +-3 dagar) stämmer? Eller borde jag känna mig lugn med när jag vart gravid? Detta är inte frågan om vem pappan är utan av ren undran.

• Svar på tråden Beräknat fel?
  • Anonym (K)

Går du och funderar på om du blev gravid den 14:e eller 15:e juni? Eller har jag missuppfattat trådstarten?

• Anonym (Lol)
    Anonym (K) skrev 2018-09-28 23:04:31 följande:

Går du och funderar på om du blev gravid den 14:e eller 15:e juni? Eller har jag missuppfattat trådstarten?

Hahaha eller hur XD som att det spelar någon roll.
  • Anonym (J)

Mitt VUL flyttade tillbaka mig 3 dagar och KUB:et flyttade fram mig dessa 3 dagar igen. Efter RUL blev jag återigen bakflyttad dessa 3 dagar - igen.

Men det spelar absolut ingen roll. Det är en baggis. :P

• Aducia

Jag tror inte du behöver sitta och fundera så mycket över detta. Sålänge du har varit på ett KUB och sett att bebisen mår bra så spelar det ingen roll om datumet flyttas 2 eller 3 dagar, eller när du blev befruktad. När bebisen växer sen så kommer dom att se mycket tydliga på ditt rutinultraljud ett mer exakt datum. Själv blev jag inte flyttad då det bara skiljde typ 1 dag, och i regel byter de inte datum då. Utan det är när det skiljer +-1-2 veckor som de bekräftar nytt datum och ändrar i journalen.

BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Anonym (F)

Haha vilken rolig tråd

• 2barnsmorsan

2-3 dagar hit och dit spelar ju inte någon roll direkt och så exakt kan man inte beräkna heller. Graviditetslängd är ju väldigt flexibelt 38-42 veckor räknas som fullgången och helt normal graviditetstid så 2-3 dagar är ju inget.

Svar på tråden Beräknat fel?