• sina86

    Kåvepenin, när blir dom bättre?

    Har en liten 1åring som är inne på 5e dagen med hög feber nu (39, 40 grader). Vill inte äta, är ledsen när hon är vaken och väldigt slö. Sover/slumrar mest hela dagarna. Igår blev hon ännu slöare så vi träffade en läkare som konstaterade infektion (troligtvis början på lunginflammation) och hon fick kåvepenin utskrivet. Igår fick hon två doser, (sjukt svårt att få i) när borde man börja se förbättring? 40 grader inatt igen och 39,5 när hon vaknade till imorse för att sen somna om. Blir så orolig och tycker så synd om henne. Hon försökte vara uppe och gå igår när febern gått ner lite av Alvedon, såg helt stel och vinglig ut stackarn :( hon orkade vara med och busa lite med storebror ca 30 min sen sov hon igen. Som sagt, när börjar antibiotikan verka?

  • Svar på tråden Kåvepenin, när blir dom bättre?
  • Videung7634

    Kontakta vården igen om hon fortfarande inte blivit bättre. Och ge ipren också om hon e frisk i övrigt så hon får vila lite från så hög feber. Dricker och kissar hon?

  • Pentra

    Hoppas att de tog en bakterieodling så att de kan se om de verkligen skrivit ut ett penicillin som verkar. De gånger som jag har kommit i kontakt med penicillin som hjälpt, så har jag sett/känt förbättringar redan efter två doser. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden Kåvepenin, när blir dom bättre?