• Hopey

Nån som vet varför man kan symtom & ändå få mens?

Verkar ha hänt så många här, även mig. BIM fredag, kan inte tänka på annat. Är det för att befruktning skett men livmodern inte "tar emot"? Helt säker på att allt jag känner inte kan vara inbillning... Fick lära mig en gång att mens = "livmoderns tårar" över att inte ha fått ett berfuktat ägg - verkar inte vara så enkelt. VARFÖR ÄR NATUREN SÅ GRYM? Det kan ju inte vara att det skulle bli något fel på barnet eftersom det inte finns något foster än!

• Svar på tråden Nån som vet varför man kan symtom & ändå få mens?
  • Tindrande

Ofta så är ju mens tecken nästan samma som gravid tecken. Bara det att när man försöker bli gravid så märker man minsta lilla sak som händer med kroppen.

Symtom på mens är ju, svullna, ömma bröst, trötthet, ibland lite illamående, humörsvängningar, molvärk......

• Hopey

Tack för svaret, men det jag känner är en helt ny aversion mot kaffe, att det kliar i ena knävecket samt pulsslag och dragningar i ljumsken mm, och det har jag bara varit med om en gång när mensen kom sent efter planerad befruktn... Är det inte så att många ändå känner att "det tar" - OCH ATT DET VERKLIGEN STÄMMER - men sedan kommer mensen ändå?

Svar på tråden Nån som vet varför man kan symtom & ändå få mens?