Den stora omöjliga kärleken
När man möter Den Stora Kärleken. När allt annat bleknar och man inser vad man alltid saknat. Själsfränden, din andra hälft som för första gången får dig att känna dig hel. Men när man båda redan lever i varsitt äktenskap, en destruktiv relation som man bara stannat i för barnens skull. När man varken kan tänka sig att slå sönder sina barns familj eller svika sin partner. Hur överlever man då?
Ja, vi lever i en skimrande bubbla, och ja, det skulle komma en grå vardag även för oss. Men vi lever redan mitt i varandras vardag. Mitt hem är hans, hans hem är mitt. Jag är nära hans fru och hans barn, liksom han med min man och mina barn. Dörrarna mellan våra hem står alltid öppna, vi lever redan i något slags kollektiv.
Det finns bara sanningar, ärlighet och ren kärlek mellan oss, inget annat hade gått i den situation vi lever i. Och vi har aldrig gett våra känslor något fysiskt utlopp. Det är lycklig men olycklig kärlek. Ömsesidig men omöjlig. Vi kan inte bryta och fly undan varandra, våra familjer håller oss samman. Han finns alltid där.
Finns det någon lösning som inte gör ont?