• Anonym (Rädd)

Bör jag ställa in? Hjälp snälla!

Har jag åkt på magsjuka? Har haft diarré som fan men inga kräkningar och har helt okej matlust åt hur mycket som hälst ;) för några timmar sedan igår åt jag en hel förpackning med sockerfritt godis det kan nog ha lite med det att göra. Ska utomlands imorgon så jag vill veta om jag bör ställa in eller inte. Lider även av panikångest, stress, lindrig depression, kanske har med det att göra?

• Svar på tråden Bör jag ställa in? Hjälp snälla!
  • Anonym (Dimor)

Det är nog godiset som spökar. Ta Dimor och hoppas på det bästa.
    Jag har alltid, alltid med Dimor på alla resor och jag reser mycket.

• MammaKajsa

Sockerfritt godis brukar innehålla aspartam och liknande som gör att man blir lös i magen. På en del godispåsar står det till och med: Överdrivet intag kan ge diarré.
    = äter man en påse så får man diarré.

Jag hade packat mina väskor och åkt jag om jag var du!
    Önskar dig en trevlig resa! 

• Anonym (Rädd)

Tack till er båda för svar märkte precis att det står: överdriven konsumtion kan ha laxerande effekt trodde bara inte att det höll i sig så länge.. man lär sig något nytt varje dag :D

• Woopsie

Till och med jag som är livrädd för att bli smittad av magsjuka tycker du ska åka. Låter som solklart fall av överkonsumtion av sockerfritt godis, kanske i kombination av resestress och annat. Just att du ändå kan äta med god aptit gör att det absolut inte känns som någon smittsam magsjuka. Det låter som diarrén gått över också? Köp med lite dimor eller immodium för säkerhets skull och ha en trevlig resa!

• Anonym (Rädd)

Det tog 12 timmar tills jag nästan sket på mig igen värre än förra gången läste någonstans att det kan vara tarmen som renar sig efter allt vi får se blir ingen i familjen dålig så åker vi!

• neverpreggo

Snälla putta upp din tråd istället för att spamma med nya.

• Anonym (Dimor)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-09-29 19:20:32 följande:

Det tog 12 timmar tills jag nästan sket på mig igen värre än förra gången läste någonstans att det kan vara tarmen som renar sig efter allt vi får se blir ingen i familjen dålig så åker vi!

Dimor, har du inte det så köp det.
    Det stoppar upp de flesta diaréer snabbt.
  • Anonym (joa)

Jag hade absolut åkt. Om man inte vet om man har magsjuka eller ej, så har man det inte! Magsjuka mår man så dåligt om man har att man varken vill eller kan lämna hemmet.

• Anonym (!!!!!)

Räcker inte dina andra TVÅ trådar?!

• Anonym (Hm)
    Woopsie skrev 2018-09-29 19:11:49 följande:
    Till och med jag som är livrädd för att bli smittad av magsjuka tycker du ska åka. Låter som solklart fall av överkonsumtion av sockerfritt godis, kanske i kombination av resestress och annat. Just att du ändå kan äta med god aptit gör att det absolut inte känns som någon smittsam magsjuka. Det låter som diarrén gått över också? Köp med lite dimor eller immodium för säkerhets skull och ha en trevlig resa!
    Håller med
Svar på tråden Bör jag ställa in? Hjälp snälla!