Nerkissad bilstol, hur rengöra?
Min snart 5åring råkade kissa ner sig i bilstolen på väg hem från affären. Hur ska vi få den ren? Tyget går inte att ta bort och det luktar inte så gott med kissig stol.
Min snart 5åring råkade kissa ner sig i bilstolen på väg hem från affären. Hur ska vi få den ren? Tyget går inte att ta bort och det luktar inte så gott med kissig stol.
Häll på bakpulver/bikarbonat. Täck det blöta områden ordentligt! När det torkat så bildas det en skorpa, dammsug bort den så är lukten borta. Funkar klockrent! Räddade min bil när stora sonen kräktes ned hela bilen bak
Potatismjöl funkar till alla kissolyckor! Har stolstyget börjat torka så fukta stolen häll sen på massor led potatismjöl och låt torka innan du tar bort.
Bilstol eller barnstol?
Barnstolen tar du till duschen, rikligt med vatten och torkar sedan innomhus.
Zip textilshampo & handtvätt borde funka. Finns på närmaste välsorterad livsmedelsaffär.
www.herdins.se/Temp/8ff7a4efca4d265d018ec2577ba1629c_bc6f433192244f85f626d098576999a2.jpg
Bilstol eller barnstol?
Barnstolen tar du till duschen, rikligt med vatten och torkar sedan innomhus.
Vilken stol är det? Tyget brukar vara avtagbart
Säger också textil tvätt. Det kan du bara hälla direkt på. Har funkat för oss nä det blivit kissolyckor. Dessutom tar det även bort den otäcka lukten.
Det brukar alltid gå att ta bort tyget och köra i tvättmaskin, även om det kan vara en hel del trixande för att få till det. Läs instruktionsboken!
Om det inte går, så hade jag tagit hela stolen till badrummet och tvättat av den och sedan torkat med hårtork eller skotork.