• Crimson_Butterfly

    Avmaskning och vacinering

    Våran katt är nu 17v gammal. När vi fick henne så har ägaren inte vacinerat eller avmaskat henne. Tror inte mamman är det häller. Vi hadde tänkt ta henne till en vetrinär besiktning, men ekonomin har inte varit så bra och tänkte göra det nu denna månaden, men så klart så dycker annat upp som kostar en del och måste fixas. Så nu måste vi vänta en månad till. Min fundering är om man kan avmaska henne fast man inte vet om hon har mask i magen? (Köpa på apoteket). Eller om det gör mer skada än nytta. Hon är inne katt och de vi tog henne ifrån har haft henne inne hela tiden. Däremot är mamman en ute katt och pappan vet vi inget om. Så vet inte om mamman har eller haft mask och våran katt blivit smitad av mamman. Självklart är det bästa att ta henne till vetrinären och det är vad jag hälst vill göra men går inte just nu. Så funderar på vad man kan göra för att göra det bästa av situvationen eller om man kan vänta till nästa månad. Och vad skulle det kosta att ta henne till vetrinären på ett ungefär för avmaskning och vaccin, vettrinärbesiktning. Kan inte se pricer på deras sida om det.

  • Svar på tråden Avmaskning och vacinering
  • Celaena

    Varför har ni skaffat en katt som ni inte ens har råd att avmaska och vaccinera?


    Hur ska du ha råd med mat, sand, kattlåda, leksaker, försäkring, årliga vaccinationer och avmaskningar, kastrering m.m.?


     

  • Crimson_Butterfly
    Celaena skrev 2018-09-30 08:37:06 följande:

    Varför har ni skaffat en katt som ni inte ens har råd att avmaska och vaccinera?

    Hur ska du ha råd med mat, sand, kattlåda, leksaker, försäkring, årliga vaccinationer och avmaskningar, kastrering m.m.?

     


    Katt leksaker, kattlåda , försäkring har vi redan. Sand och mat har vi råd med. Mest störe utgifter just nu. Min man har varit pappa ledig och får sin första lön i slutet av månaden. Så sedan kommer inte att vara några problem, då båda får full lön igen. Sedan har det kommit en del utgifter nu som vi inte räknat med. Det hade inte varit några problem om båda haft full lön eller om min man fåt fullt föräldrarpening vilket han inte fick denna månaden. Vi har haft katten i lite mer än en månad, väntade bara på min lönen, men som sagt så dök något annat upp som måste fixas.
  • Dexter dot com

    Om kattungen aldrig är avmaskad och mamman är utekatt bör ni absolut avmaska den nu direkt ! Avmaskningen bör vara färdig innan du vaccinerar den. Finns olika avmaskningsmedel så hör på apoteket vilket som är lämpligast.

  • Crimson_Butterfly
    Dexter dot com skrev 2018-09-30 09:12:22 följande:

    Om kattungen aldrig är avmaskad och mamman är utekatt bör ni absolut avmaska den nu direkt ! Avmaskningen bör vara färdig innan du vaccinerar den. Finns olika avmaskningsmedel så hör på apoteket vilket som är lämpligast.


    Ok då går jag till apoteket och kollar med dem vad vi ska ha.
Svar på tråden Avmaskning och vacinering