• Anonym (Mulberry)

Du som har en fejkad designerväska...

Kom över en fejkad Mulberry-väska på en secondhand-butik nyligen. Var inte helt säker på äktheten när jag köpte den men misstänkte så klart att den var fejk och att personalen visste om det i och med priset på 200 kr. Köpte den i alla fall och kunde sedan hemma i lugn och ro konstatera att jag hade rätt (ett par sömnar fel, loggan fel på blixtlåset, ökänt idnr, saknade namnet inuti). En trevlig rejäl skinnväska så jag tänker ändå använda den. Blev lite nyfiken på er andra som också har fejkväskor så jag slänger ut ett gäng frågor och hoppas att nån har tid att svara...

Hur kom det sig att du köpte den?

Vilken väska var det?

Vad betalade du och varifrån köpte du den?

Är du nöjd med ditt köp?

Har nån upptäckt att din väska inte är äkta?

Vad skiljer din från den äkta varan?

• Svar på tråden Du som har en fejkad designerväska...
  • Anonym (Aldrig fejk)

Skulle aldrig köpa en fejkväska, inte för att jag skulle bry mig vad andra tycker. Men att jag skulle veta det själv skulle vara skäl nog att aldrig gå omkring med en kopia. Jag skulle se ganska snabbt om den var oäkta, och de fallen där man inte vet, ja då spar jag hellre och köper en ny i butik.

Det var ju inte det svaret du ville ha, vart bara tvungen att flika in.

• Anonym (Aldrig fejk)

Skulle aldrig köpa en fejkväska, inte för att jag skulle bry mig vad andra tycker. Men att jag skulle veta det själv skulle vara skäl nog att aldrig gå omkring med en kopia. Jag skulle se ganska snabbt om den var oäkta, och de fallen där man inte vet, ja då spar jag hellre och köper en ny i butik.

• Anonym (Aldrig fejk)

• Anonym (Inga kopior)

Nej aldrig en kopia. Man vill såklart inte stödja brottslig verksamhet så som piratkopiering faktiskt är. Vill man ha lägre pris kan man köpa lågpris och göra ett statement genom det, men köpa piratkopior är bara fel.

• sextiotalist

Jag skulle nog inte se skillnaden. Skulle jag hitta en snygg väska på secondhand för ett bra pris, så skulle jag köpa den om jag gillade den

• Anonym (Turist)
    Anonym (Mulberry) skrev 2018-09-30 18:28:25 följande:

Kom över en fejkad Mulberry-väska på en secondhand-butik nyligen. Var inte helt säker på äktheten när jag köpte den men misstänkte så klart att den var fejk och att personalen visste om det i och med priset på 200 kr. Köpte den i alla fall och kunde sedan hemma i lugn och ro konstatera att jag hade rätt (ett par sömnar fel, loggan fel på blixtlåset, ökänt idnr, saknade namnet inuti). En trevlig rejäl skinnväska så jag tänker ändå använda den. Blev lite nyfiken på er andra som också har fejkväskor så jag slänger ut ett gäng frågor och hoppas att nån har tid att svara...

Hur kom det sig att du köpte den?

Vilken väska var det?

Vad betalade du och varifrån köpte du den?

Är du nöjd med ditt köp?

Har nån upptäckt att din väska inte är äkta?

Vad skiljer din från den äkta varan?

Jag har flera kopior, alla på Michael Kors. Har en fejkplånbok, föreställande Prada.

Köpte dem för att de var billiga och snygga.
    Väskorna minns jag inte exakt men ett par hundralappar styck eller så.
    Köpte dem i Turkiet, i Alanya.
    Helnöjd!

Om någon upptäckt har jag ingen aning om och jag bryr mig inte.
    Jag är ingen märkesnörd, skulle aldrig betala för vad de "äkta" kostar.

Vad som skiljer, ja säg det. Bryr mig inte om det heller.
  • Physalis

Jag tror inte jag har någon fejkväska. Däremot skulle jag inte veta att jag köpte en fejkväska om det inte var de allra vanligaste namnen då jag inte är intresserad, utan hade bara sett en snygg väska.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (LV)

Köpte en LV i New York. Super fin! 300 kr. Man får betala mer för en ?vanlig? väska i samma kvalite här hemma.

Träffade på en som säljer och importerar fejkväskor här i Sverige. Hon trodde min väska var äkta.

Så en bra kopia.

• Tiina87

Varför vill man köpa fejkväskor överhuvudtaget?

Har man inte råd med en äkta så får man låta bli.

• Anonym (Rebecca)

Har inte heller fattat varför någon vill ha en fejk märkesväska? Väldigt trashigt och man ser ofta att det är just fejk. Sen är det ju ingen bra industri man stödjer när man köper fejkat heller.

Spara hellre ihop pengar till en riktig.

Svar på tråden Du som har en fejkad designerväska...