Otrogen med exet sedan 10 år?
Har världens mest underbara sambo som ger mig trygghet och familjen jag alltid drömt om. Jag älskar honom men de senaste tre åren har närheten, uppskattningen och sexet varit frånvarande. Jag har försökt att väcka allt till liv många gånger men vi har och har haft det tufft med båda barnen och är mitt uppe i småbarnsåren, han är trött och sliten, det förstår jag. Han satsar dessutom mycket på sitt jobb. Han går igång när jag tar tag i det men när vi väl har sex så är det väldigt light och ja... opassionerat. Jag är en sån person som vill rocka loss lite mer i sängen och det har jag pratat med honom om flera gånger men det blir ingen skillnad, trots att jag försöker. Han är extremt passiv.
För en tid sedan hörde exet av sig som jag var tillsammans med flera år före sambon. Vi hade ett passionerat förhållande med sex som inte ens går att beskriva. Han får mig att gå igång på alla cylindrar och jag har ärligt talat alltid känt att han har haft en friväg om vi skulle hamna i den situationen igen. Han är helt enkelt mitt inofficiella frikort, så attraktiv både utseendemässigt och ja... Jag har tänkt mycket på sexet med honom under åren och så fort jag ser honom på stan eller liknande tänds en gnista. Inga känslor, bara sug. Han skulle aldrig kunna erbjuda det min sambo kan inform av trygghet, kärlek och familj m.m. Nu har han som sagt hört av sig och vill ses. För sex. Hela min kropp skriker och längtar och jag känner att detta är för mäktigt för mig att stoppa. Dragningskraften till honom rent sexuellt är massiv. Jag skulle aldrig kunna vara otrogen med någon annan men denna människa är utomjordiskt het. Samtidigt får jag så klart ångest för att jag är ett svin i så fall och för att sambon skulle kunna komma på mig. Jag vill inte leva utan sambon men tanken på att endast stå ut med vårt torra sexliv resten av livet gör mig deprimerad. Jag vet att sambon är passiv i sängen och kommer inte kunna ändra sig.
Är det någon som känner igen sig/har varit med om samma situation? Hur gör/gjorde ni?
Jag vill endast ha trevliga, konstruktiva svar tack!