• Äldre 1 Oct 17:59
    7686 visningar
    2 svar
    2
    7686

    Lifesum eller viktväktarna eller annat?

    Hej alla!

    Till er som gått ner i vilkt eller håller på, vad följer ni? Hur mycket har ni gått ner i vikt/ hur länge ? Jag själv funderar på att följa viktväktarna men är det värt?

  • Svar på tråden Lifesum eller viktväktarna eller annat?
  • Äldre 2 Oct 14:08
    #1

    Jag rekommenderar Viktväktarna.

    Anledningen till det är att man äter vanlig mat och det tror jag ger en hållbar vikt minskning på lång sikt.

    Jag har kört Viktväktarna i snart 2 månader och har gått ner 6 kg. Jag har ca 4-4.5 kg kvar att gå ner.

    Ju mer övervikt man har desto snabbare går man ner, men jag snittar på 0,9 kg i veckan och är nöjd med det

  • Äldre 10 Oct 07:56
    #2

    Jag gick ner 35kg på kring ett år med LCHF.
    Visst är det bra att söka efter information och fråga efter tips men i slutändan måste du hitta det som passar dig och ditt liv bäst.
    Att gå ner i vikt är inte fråga om en diet utan det är något du får leva med resten av livet.
    Jag har i mitt liv testat de flesta sätten att gå ner i vikt och för mig personligen (vet att det inte är bra för alla) var LCHF grejen.
    Tyckte att det var enkelt, fick äta mig mätt och behövde inte gå med ständigt sug efter någonting.
    Vet att andra trivs väldigt bra med viktväktarna eller lifesum. Andra mår bra av periodisk fasta.
    Det är inte heller fel av dig att testa olika metoder för att hitta det bästa för just dig.
    Så lycka till med att hitta det som passar dig .

Svar på tråden Lifesum eller viktväktarna eller annat?