• healojjj

Ska jag träffa dejten en andra gång? Hjälp, är kluven

Hej! 
    För några dagar sedan träffade jag en kille för första gången. Vi satt och fikade och pratade konstant i kanske 1 1/2 timme (vilket ändå är bra tycker jag). Verkligen en jättefin kille. Det kändes dock som att vi redan pratat om precis allt, man kan väl säga att vi pratade lite om väldigt mycket. 

Han frågade nu om jag vill ses en andra gång. Det enda som säger emot är det jag skrev ovan (och en till sak), men det kanske inte blir tyst ändå? Man pratar ju med sina bästa vänner om nya saker hela tiden trotts att man vet precis allt om varandra. Min magkänsla säger nog lite nej (vet inte varför??)  men det är kanske värt en chans? Är nog bara så rädd för tystnaden.. 

Ytterligare ett problem är en annan kille. Vi har varit barndomsvänner i 16 år (jag är 18 nu), och haft sex med varandra flera gånger. Vi gillar varandra, det märker mina och hans vänner också. Inte kära men vi vet nog innerst inne att det på något sätt känns som att det ska bli vi. Samtidigt kan jag inte gå runt och vänta på att det kanske en dag blir det. Jag tror att vi båda två känner att ett förhållande inte är aktuellt just nu kanske, men sättet jag känner när jag är med honom har jag tidigare aldrig upplevt. Om han får barn med någon annan tror jag att det kommer kännas konstigt. Förstår ni hur jag menar?

Hur som helst känner jag mig ganska så kluven. Hur ska jag göra med allt? Obestämd

Svar på tråden Ska jag träffa dejten en andra gång? Hjälp, är kluven