• Anonym (TS (m))

Sambo 3år och saknar sexet, fast med min föredetta KK.

Jag känner att jag för egen del måste skriva av mig lite och se om jag kan ha lättare att släppa tankarna jag gått med den senaste tiden. Ni som läser detta behöver inte bemöda er att kommentera om ni inte hemskt gärna vill det såklart, utan detta skrivs troligtvis mest för eget bruk som bollplank.

Jag är sambo sedan 3 år tillbaka. Jag älskar min sambo men rent sexuellt är det rätt så svalt. Trots att hon påstår att hon är kåt så tar hon inga initiativ och jag missar säkert en hel del utav hennes signaler i och för sig av ren vana vid det här laget. Hon har två barn (5 & 7år) varannan vecka hos oss och då är det stendött i sängen, och det är oftast jag som tar hand om hemmet så att barnen får mer tid med sin mamma. Jag känner mig mest ivägen på barnveckorna då biopappan smutskastar mig vid varje tillfälle som ges, så barnen har anammat en ganska så skev bild av mig som person. Med lite otur och fullt upp med annat kan det dröja någon månad mellan gångerna vi har sex.

Jag är lojal och trogen gentemot min sambo men det tokiga är att jag har börjat kontakta min före detta KK (sexfritt). Jag saknar hennes närhet mer än vad jag öppet vågar erkänna. Det hade varit kkn och jag om det inte vore för att hon inte önskade fler barn eftersom hon har ett där pappan har tappat intresset för ansvar och stuckit, så de har varit ensamma i många år nu. KKn har inte lyckats hitta någon ny att umgås sexuellt med men vi var riktigt goda vänner medan vi umgicks. Det var inte enbart sex alltså även om det var styrande till våra träffar.

Kkn är glad för min skull att jag träffat en bra kvinna som har samma mål i livet som jag själv (vi planerar barn) så kkn och jag har kommit överens om att inte förstöra den relationen genom att ligga med varandra. Vi har som sagt börjat träffas ibland och vi pratar, fikar och tar promenader. Min sambo tror att det är en vän från skoltiden och som vanligt visar hon inte jättemycket intresse för mina vänner. Jag har inte så många och inte så starka band till dem heller, så det kanske är därför.

Jag kanske målar upp min sambo som oerhört känslokall men inte alls. Hon är verkligen en väldigt fin människa. Lite lat ibland, ego ibland, men alldeles underbar i det stora hela och jag kan verkligen skatta mig lycklig. Hon är älskad av allt och alla och det är inte ofta hennes sämre sidor kommer fram. Och inte ens då är det några större bekymmer.

Förr när jag umgicks aktivt med min KK, så fick jag inte träffa hennes barn men nu går det bra och han är stormförtjust i mig. Jag känner mig väldigt omtyckt i det hemmet.. Men samtidigt har jag ju redan en familj som jag älskar. Mitt problem är att allt mer den senaste tiden har jag riktigt längtat efter att ligga med fd KKn igen. Och hon skulle inte vara sen att gå med på det om jag visade initiativ för det.

Fast att faktiskt ta det steget och ligga med henne skulle innebära att jag går emot allt jag står för och värderar högt i livet. Jag vill inte vara otrogen och tycker det är skamligt. Jag kan även medge att jag ser faktiskt ner på de som är otrogna gentemot sin partner. Men likt förbaskat går mina tankar ditåt... Vad är det för fel på mig?

• Svar på tråden Sambo 3år och saknar sexet, fast med min föredetta KK.
  • Anonym (man)
    Anonym (TS (m)) skrev 2018-10-02 03:01:34 följande:

Jag känner att jag för egen del måste skriva av mig lite och se om jag kan ha lättare att släppa tankarna jag gått med den senaste tiden. Ni som läser detta behöver inte bemöda er att kommentera om ni inte hemskt gärna vill det såklart, utan detta skrivs troligtvis mest för eget bruk som bollplank.

Jag är sambo sedan 3 år tillbaka. Jag älskar min sambo men rent sexuellt är det rätt så svalt. Trots att hon påstår att hon är kåt så tar hon inga initiativ och jag missar säkert en hel del utav hennes signaler i och för sig av ren vana vid det här laget. Hon har två barn (5 & 7år) varannan vecka hos oss och då är det stendött i sängen, och det är oftast jag som tar hand om hemmet så att barnen får mer tid med sin mamma. Jag känner mig mest ivägen på barnveckorna då biopappan smutskastar mig vid varje tillfälle som ges, så barnen har anammat en ganska så skev bild av mig som person. Med lite otur och fullt upp med annat kan det dröja någon månad mellan gångerna vi har sex.

Jag är lojal och trogen gentemot min sambo men det tokiga är att jag har börjat kontakta min före detta KK (sexfritt). Jag saknar hennes närhet mer än vad jag öppet vågar erkänna. Det hade varit kkn och jag om det inte vore för att hon inte önskade fler barn eftersom hon har ett där pappan har tappat intresset för ansvar och stuckit, så de har varit ensamma i många år nu. KKn har inte lyckats hitta någon ny att umgås sexuellt med men vi var riktigt goda vänner medan vi umgicks. Det var inte enbart sex alltså även om det var styrande till våra träffar.

Kkn är glad för min skull att jag träffat en bra kvinna som har samma mål i livet som jag själv (vi planerar barn) så kkn och jag har kommit överens om att inte förstöra den relationen genom att ligga med varandra. Vi har som sagt börjat träffas ibland och vi pratar, fikar och tar promenader. Min sambo tror att det är en vän från skoltiden och som vanligt visar hon inte jättemycket intresse för mina vänner. Jag har inte så många och inte så starka band till dem heller, så det kanske är därför.

Jag kanske målar upp min sambo som oerhört känslokall men inte alls. Hon är verkligen en väldigt fin människa. Lite lat ibland, ego ibland, men alldeles underbar i det stora hela och jag kan verkligen skatta mig lycklig. Hon är älskad av allt och alla och det är inte ofta hennes sämre sidor kommer fram. Och inte ens då är det några större bekymmer.

Förr när jag umgicks aktivt med min KK, så fick jag inte träffa hennes barn men nu går det bra och han är stormförtjust i mig. Jag känner mig väldigt omtyckt i det hemmet.. Men samtidigt har jag ju redan en familj som jag älskar. Mitt problem är att allt mer den senaste tiden har jag riktigt längtat efter att ligga med fd KKn igen. Och hon skulle inte vara sen att gå med på det om jag visade initiativ för det.

Fast att faktiskt ta det steget och ligga med henne skulle innebära att jag går emot allt jag står för och värderar högt i livet. Jag vill inte vara otrogen och tycker det är skamligt. Jag kan även medge att jag ser faktiskt ner på de som är otrogna gentemot sin partner. Men likt förbaskat går mina tankar ditåt... Vad är det för fel på mig?

Det är väl inget direkt fel på dig, jag tycker du verkar klart friskare än många andra. Du är helt enkelt inte nöjd med sexet hemma vilket är din enda källa till sex iom att du valt ett exklusivt förhållande. Så du kan inte ha sex med någon annan utan att bryta ditt löfte och gå emot dina principer (vilket är helt rätt, för så långt resonerar inte alla utan går dit kuken pekar utan att aktivera hjärnan öht).

Du har ett moraliskt dilemma helt enkelt, du slips mellan begär och samvete, jobbigt som fan men på sätt och vist är bra för att sakna samvete helt hade väl varit värre?

Så vad är källan till ditt dilemma? Av det du skriver verkar det vara sexet hemma som är problemet, för hade ni haft ett bra sexliv så hade du väl inte gått i de tankarna eller? Utöver sext verkar du också sakna uppmärkasmheten och bekräftelsen som du fick av ditt kk. Inget konstig än så länge...

Men nu kommer vi till problemet... hur du ska hantera situationen. Du skriver att du börjat återuppta kontakten med ditt kk.... HELT JÄVLA FEL!!!
    För vad löser du med det? Det är väl din partner du skulle vilja ha sex och närhet med eller? Och hur fan skulle en kk lösa det? Ja du får kanske sex och närhet men med fel person och samtidigt fuckar du upp ditt nuvarande förhållande mer än det redan är plus att du fuckar upp ditt samvete på köpet.

Utöver det får du inte glömma bort att jämföra sex och närhet med din parter med en kk är en jävligt orättvis jämförelse för din kk träffade du UTANFÖR vardagens påfrestningar, utan barn, utan krav, utan måsten. Din partner lever du med MITT I vardagen MED alla krav, måsten, osv.... väääääldigt stor skillnad.

Så om jag vore du skulle jag ta upp problemet med din partner fast på RIKTIGT, inga mjäkiga hintar och antydningar utan säg rakt ut precis som det är så hon verklige fattar att det är på allvar och något som riskerar att sänka ert förhållande på riktigt. Det är lätt att dyka ner i föräldrarrollen och glömma bort rollen som partner, speciellt om man är trött och stressad. Hon behöver påminnas om att du också finns där även när hon har barnen, men samtidigt måste du förstå att hon inte kommer ha lika mycket tid för dig under sina veckor med barnen, ni måste hitta någon bra kompromiss och försöka förstå varandras känslor och behov, och det kan man bara åstadkomma med ÄRLIG och rak kommunikation, inte genom att chatta med ett gammalt kk.
  • Anonym (Går lätt att testa...)
    Anonym (TS (m)) skrev 2018-10-02 03:01:34 följande:

Ett test du kan göra är att fundera på vem du tänker på när du runkar.
    Din flickvän el. ditt före detta KK?
    Kan avslöja vem du dras mest till
  • Anonym (Blomman)

Du kanske ska sluta ungås med din fd kk? Risken är nog stor att ni hamnar i säng igen.

• Anonym (Knivigt)

Usch vilken jobbig sits, känner igen känslorna i detta. Jag tänker att du trivs med kkn, finns det andra känslor mellan er?

• Anonym (A)
    Anonym (Blomman) skrev 2018-10-28 01:04:26 följande:
    Du kanske ska sluta ungås med din fd kk? Risken är nog stor att ni hamnar i säng igen.
    Håller med
  • Anonym (TS (m))

Känslorna för kkn finns såklart där men jag har gått vidare. Jag tycker även att jag på ett bra sätt lyckas tygla dem de gånger vi ses.

Ibland fantiserar jag om kkn sexuellt men aldrig de få gångerna jag är tillsammans med nuvarande sambon där går min gräns tror jag. Det jobbiga är bara saknaden för det härliga sexet med kkn. Men "livet" vill jag leva med min nuvarande sambo. Det känns verkligen som att jag skulle offra det ena för det andra. Hur länge står man ut med dåligt sex liksom?

Det har gått ett tag sedan jag startade tråden och allt är sig likt. Jag eller KKn har inte gjort några intima närmanden gentemot varandra men jag undviker gärna att berätta för sambon innan vi ses. Jag brukar dra en vit lögn att jag träffade henne på affären och vi tog en kaffe efteråt eller något sånt. Jag berättar oftast väldigt detaljerat och sanningsenligt vad vi pratade om men för min sambo är det bara en kompis som inte blivit presenterad ordentligt. Det är inte så att jag smyger iväg i natten eller sena kvällar utan det är oftast mitt på dagen om vi skulle vara lediga eller strax efter jobb.

Det är så avslappnande med KKn och jag blir upphetsad av henne på ett sätt som min sambo inte gör. Jobbigt..

• Anonym (Anonyma)

Om din sambo e 3år, så är han nog lute för ung för dig. Rentav brottsligt!

O varför saknar han sexet med din fd KK?

Nej, dumpa han!

• Anonym (Hm)

Ni planerar barn skriver du. Barn kan innebära årslånga uppehåll i sexlivet, särskilt om kvinnan inte är så angelägen om sex till att börja med.

Ta reda på hur din sambo fungerar sexuellt i långa relationer. Tappar hon intresset? Skaffa inte barn så att du blir bunden till någon som har en mycket lägre sexdrift än du. Om du inte är beredd att leva med den frustrationen.

• Anonym (TS (m))
    Anonym (Anonyma) skrev 2018-10-30 20:57:54 följande:

Om din sambo e 3år, så är han nog lute för ung för dig. Rentav brottsligt!

O varför saknar han sexet med din fd KK?

Nej, dumpa han!

Hahaha.

Ja, titeln var visst lite slarvigt formulerat av mig.

Tack för att du påpekade det så brutalt xD
  • Anonym (MÅR illa)

Alltså jag får ont i magen av din ts.

Se till att gå ordning på dig själv och framför. Tydligt att du ej är nöjd mer ert sexliv.

Sen får du ta ställning till hur du ska bära dig åt. Släpp kontakt med kk helt o fokusera på din familj.

Äckligt att du inte är man nog att se vad du behöver göra.

Svar på tråden Sambo 3år och saknar sexet, fast med min föredetta KK.