• Törnrosa87

Missfall?..

Hej! Jag sitter här och är något så enormt orolig. Fick avbryta min grav pga trisomi 18 för ett tag sen, har nu blivit gravid igen v.6, MEN igår börja jag blöda klarrött blod, märkte detta då det rann ner i toan. Samma idag tidigt på morgonen, men nu är det inte lika mycket.

Förra graviditeten blödde jag ganska mycket till och från men det slutade som sagt inget bra ändå. De visste inte varför jag blödde då heller.

Ni som gått igenom missfall, hur har de sett ut? Eller finns det ni som faktiskt blött en del men fortsatt varit gravida? Behöver lite historier. Tack på förhand

• Svar på tråden Missfall?..
  • Anonym (Missfall)

Hej!

Rött blod är verkligen inget man vill se som gravid. Vad jag läst mig till är det ungefär 50/50 om det är missfall eller vanlig ofarlig blödning.

Mitt missfall började som svagt bruna flytningar i 1-2 dagar, sedan bruna gryniga blödningar 2 dagar, sedan kom det mörkröda blödningar, segt och koagulerat. Som mens i mängden, kanske lite mer rent av men i fler dagar. Inte mer ont än mensvärk.

Vet att många kan blöda utan att det är något fel.

• Kronärtskockan

Har själv inte blött men har vänner som gjort det och det har inte varit något fel. Boka in ett vul om nån veckan för att kolla..håller tummarna <3

• boxermamma

Jag fick missfall som jag antar var missed abortion. Kring vecka 7-8 slutade jag känna symtom och i vecka 11-12 började jag blöda, och det gjorde ont i magen, som kragtig mensvärk. Tror att det också började med lite mörkare blod men fortsatte att forsa, mycket, mycket och rött med klumpar i. Det var alltså inte en enstaka halvliten blödning. Tänker att missfall kan se väldigt olika ut, men det för även graviditeter, och en del blöder utan att det är några problem. Jag tipsar verkligen om att bråka till dig ultraljud. Vare sig det finns någon kvar där inne eller inte så vill du veta det snart.

• Koppkaka96

Du ska få höra vad som hände mig under tisdagen och igår. På tisdag kl 15:00 ställde jag mig upp från soffan och kände hur det forsade blod i ofantliga mängder. Skyndade på toa varav stora klumpar åkte ut. Det var det äckligaste jag varit med om. Var bombsäker på missfall. Störtblödde 3 timmar, sista klumpen var en knytnäve stor. Sedan blödde jag mindre, mindre och igår på förmiddagen blödde jag inte längre. Hade inte ont och mådde fysiskt bra under denna händelse. Fick komma in på vul igår för att se så allt hade kommit ut. Då säger läkaren att fostret var kvar, har växt till sig och att hjärtat slår. Fick även höra det lilla mirakelhjärtat. Frågade om han skämtade.

Jag trodde aldrig i hela mitt liv att det kunde finnas något levande kvar i mig, men det fanns det. Läkaren kunde inte förklara blödningen men sa att det såg bra ut. Jag är nu i vecka 6+5

En blödning behöver inte vara dålig. Tänk att jag blödde så mycket att bindan blev full på 10 minuter och det var klumpar överallt. Håller tummarna för dig. Kram

Svar på tråden Missfall?..