• Canary

    Vi som har BIM november 18

    Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

    Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

    Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

    BIM-listan nov

    1/11 Canary

  • Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • MissKelli

    Jag hoppar in här. Har följt bimtrådarna i flera månader men vi har inte börjat försöka ännu. Men i november är det dags och jag är övertaggad!

    Kort om mig: är 26 år med en sambo som är 27. Vi har varit tillsammans i 4 år. Jag slutade med p-piller för att år sedan och började förbereda mig genom att tempa och äta vitaminer. Har snart den sista äl som vi ska skydda oss på och räknar ner dagarna till nästa månad.

    BIM-listan nov

    1/11 Canary

    15/11 MissKelli

  • Canary
    MissKelli skrev 2018-10-02 14:02:00 följande:

    Jag hoppar in här. Har följt bimtrådarna i flera månader men vi har inte börjat försöka ännu. Men i november är det dags och jag är övertaggad!

    Kort om mig: är 26 år med en sambo som är 27. Vi har varit tillsammans i 4 år. Jag slutade med p-piller för att år sedan och började förbereda mig genom att tempa och äta vitaminer. Har snart den sista äl som vi ska skydda oss på och räknar ner dagarna till nästa månad.

    BIM-listan nov

    1/11 Canary

    15/11 MissKelli


    Åh välkommen!
  • Canary

    Jag tänker nog köra vidare med Apiforce denna omgång, som jag gjorde förra gången. Min tanke är att det kanske ger en mer uttalad ägglossning, eftersom jag varken får äl-symptom som motvärk eller äl-sekret.

    Tänker också spara på krafterna genom att försöka varannan dag med blinkande gubbe på äl-testet och så tre dagar i rad när vi fått fast gubbe. Förra månaden så var vi ivriga i början och orkade inte ligga på den dagen jag tror att ägget släppte.

    Tror på den här strategin

  • MissKelli
    Canary skrev 2018-10-02 19:47:57 följande:

    Jag tänker nog köra vidare med Apiforce denna omgång, som jag gjorde förra gången. Min tanke är att det kanske ger en mer uttalad ägglossning, eftersom jag varken får äl-symptom som motvärk eller äl-sekret.

    Tänker också spara på krafterna genom att försöka varannan dag med blinkande gubbe på äl-testet och så tre dagar i rad när vi fått fast gubbe. Förra månaden så var vi ivriga i början och orkade inte ligga på den dagen jag tror att ägget släppte.

    Tror på den här strategin


    Vet inte exakt vad apiforce ska göra men kanske är värt ett försök. Enda jag hade varit rädd för är att det ska störa cykeln. Är du regelbunden annars? Låter smart att inte trötta ut sig i onödan så att man inte orkar när det verkligen gäller :)
  • Canary
    MissKelli skrev 2018-10-02 20:45:10 följande:

    Vet inte exakt vad apiforce ska göra men kanske är värt ett försök. Enda jag hade varit rädd för är att det ska störa cykeln. Är du regelbunden annars? Låter smart att inte trötta ut sig i onödan så att man inte orkar när det verkligen gäller :)


    Förra cykeln störde den inte i alla fall. Det finns dock ingen vetenskaplig evidens som jag känner till på att bidrottninggelé ger ökad fertilitet, tyvärr.

    Jag har varit oregelbunden tidigare i livet men till min lycka har det varit mellan 24 och 32 dagar sen jag tog ut spiralen på försommaren

    Lycka till på ert första försök
  • MissKelli
    Canary skrev 2018-10-02 20:52:52 följande:

    Förra cykeln störde den inte i alla fall. Det finns dock ingen vetenskaplig evidens som jag känner till på att bidrottninggelé ger ökad fertilitet, tyvärr.

    Jag har varit oregelbunden tidigare i livet men till min lycka har det varit mellan 24 och 32 dagar sen jag tog ut spiralen på försommaren

    Lycka till på ert första försök


    Okej men vad bra då! Då kan det ju inte skada :) vad skönt! Blir så mycket lättare att pricka äl när man är regelbunden ju! Tack, känns bra att få komma igång när det ju kan ta ett tag!
  • Em0ma

    Hej!
    Hoppar gärna in här då min bim är Antingen 31/10 eller 1/11 och så tråkigt att vara sist ut i tråden för finns ingen kvar där då :P

    Lite om mig, är 27år gammal och min sambo är 29. 5:e försöket med första barnet. Slutade på Cerazette i April, tog mig 8v att börja blöda sen dess har jag varit hyfsat regelbunden mellan 28-32 dagar.
    Har mens nu så har börjat ta bisolvon, annars tar jag inga tillskott eller tester, men är lite sugen på att testa ÄL test denna gång.

  • Canary
    Em0ma skrev 2018-10-03 20:01:15 följande:

    Hej!

    Hoppar gärna in här då min bim är Antingen 31/10 eller 1/11 och så tråkigt att vara sist ut i tråden för finns ingen kvar där då :P

    Lite om mig, är 27år gammal och min sambo är 29. 5:e försöket med första barnet. Slutade på Cerazette i April, tog mig 8v att börja blöda sen dess har jag varit hyfsat regelbunden mellan 28-32 dagar.

    Har mens nu så har börjat ta bisolvon, annars tar jag inga tillskott eller tester, men är lite sugen på att testa ÄL test denna gång.


    Spännande, välkommen!
  • MissKelli
    Em0ma skrev 2018-10-03 20:01:15 följande:

    Hej!

    Hoppar gärna in här då min bim är Antingen 31/10 eller 1/11 och så tråkigt att vara sist ut i tråden för finns ingen kvar där då :P

    Lite om mig, är 27år gammal och min sambo är 29. 5:e försöket med första barnet. Slutade på Cerazette i April, tog mig 8v att börja blöda sen dess har jag varit hyfsat regelbunden mellan 28-32 dagar.

    Har mens nu så har börjat ta bisolvon, annars tar jag inga tillskott eller tester, men är lite sugen på att testa ÄL test denna gång.


    Spännande med bisolvon! Hur mycket tar man? Tar man i tablettform? Jag tror inte jag behöver att sekretet blir tunnare men om det inte tar sig på några månader kan det vara värt att testa.
  • gummsanmadde

    Då hoppar jag in här, mens ha tagit fart så det är bara att gilla läget. Inte direkt glad för det men va kan man göra :) roligt att det finns en grupp för nov redan, trodde inte att det skulle hunnit skapas någon ännu.

    Jag (29) å min man (33) ha börjat försöka med nr 3:an, detta blir försök nr tre så varför inte, tredje gången gillt ;) en son 3år (tog 1 tidigt missfall å 8 månader) en dotter 1år (tog 5 månader). Vi ha varit tillsammans i lite mer än 11år.

    Tack för jag får vara med på hänga här med er :)

Svar på tråden Vi som har BIM november 18