• Anonym (hungrig)

Gravid och sugen på Vesuvio. ok att äta?

Vet att detta är en lite dum fråga...  men jag är gravid och jag är så galet sugen på pizza, helst Vesuvio!!! Oskyldig

Åt ni pizza under er graviditet?

Hur är det med ost och just skinka? står bara på hemsidan att det är mozarella-ost, så jag vet ej om den är pastöriserad eller inte..... angående skinkan så vet jag ju inte hur "gammal" den är (jag är nojjig för listeria) Är det helt säkert att äta skinka på pizza?

Är det säkrare att köpa fryst pizza? för då kan jag ju ha den i ugnen hur länge jag vill... eller är det i princip SÄKERT att pizzan når tillräckligt hög temperatur på pizzerian?

Har ingen å prata med så hoppas på hjälp av mer kunniga :)

/hungrig

• Svar på tråden Gravid och sugen på Vesuvio. ok att äta?
  • Anonym (Ja)

Du kan lugnt äta pizza!

• Anonym (Livsmedel)
    Anonym (hungrig) skrev 2018-10-02 12:40:17 följande:

Vet att detta är en lite dum fråga...  men jag är gravid och jag är så galet sugen på pizza, helst Vesuvio!!!

Åt ni pizza under er graviditet?

Hur är det med ost och just skinka? står bara på hemsidan att det är mozarella-ost, så jag vet ej om den är pastöriserad eller inte..... angående skinkan så vet jag ju inte hur "gammal" den är (jag är nojjig för listeria) Är det helt säkert att äta skinka på pizza?

Är det säkrare att köpa fryst pizza? för då kan jag ju ha den i ugnen hur länge jag vill... eller är det i princip SÄKERT att pizzan når tillräckligt hög temperatur på pizzerian?

Har ingen å prata med så hoppas på hjälp av mer kunniga :)

/hungrig

Skulle pizzerior och andra restauranger / uteställen servera gammal skinka så skulle varenda en som äter där bli magsjuk. Så jag tror du kan äta pizzan för annars hade stället bommat igen förlänge sen
  • Anonym (Pizza)

Jag åt massvis med pizza när jag var gravid. Varför skulle man inte kunna göra det? Jag åt halloumi, mozarella och fetaost i stora lass. Osten tillagas ju, så eventuell listeria dör då. Det är ovanligt med opastöriserad ost för övrigt.

• Aniiee

Det är 450-600 grader på bakplatsen i en vedeldad pizzaugn. 175-225 grader i din ugn hemma. Eventuella bakterier dör vid 70. Äter du pizzan direkt när den är ätvarm så hinner inga bakterier komma dit och växa.

Vågar du äta en pizza nu?

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
Svar på tråden Gravid och sugen på Vesuvio. ok att äta?