Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Kakasha

Ni i jönköping, hjälp :)

Hej alla!
    Jag försöker ta reda på om det är möjligt att pendla från Borås till kabelvägen 2 i  Jönköping. Jag vet att swebus har bra förbindelser till Jönköping, men hur ligger det till med lokaltrafiken? När jag söker på adressen hittar jag inga förbindelser med det borde väl finnas någon hållplats i närheten med gångavstånd till den adressen? Någon som har koll på bussförbindelser i Jönköping, snälla hjälp! Vad finns det för hållplatser nära kabelvägen 2? :)

• Svar på tråden Ni i jönköping, hjälp :)
  • Aniiee

www.jlt.se/%C3%B6nk%C3%B6ping%20Resecentrum&to=J%C3%B6nk%C3%B6ping%20Kabelv%C3%A4gen&travelDirection=0&time=16%3A38&date=2018-10-02&via=&changeTime=0&priorityTravelAfter=0&meansOfTransport=15&canWalk=false

Tiny: tinyurl.com/y8rloqf2

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • nernu

Ljungarum blir väl närmast. Då kan du ta trean eller tjugosjuan. Tjugosjuan lär gå fortast.

• Anonym (mm)

Inre Ljungarumsvägen ser ut att vara närmast på kartan. Typ max 300m att gå.

Från borås är det tyvärr enbart linje 200 som Västtrafik och JLT kör (samma linje, men ibland en JLT buss och ibland en Västtrafik buss).

Ska du pendla med enbart Västtrafik och JLT kan resevägen bli bra lång. Eftersom 200 bussen tar ca 2 timmar bara mellan Borås resecentrum och Jönköping resecentrum, plus avgår inte så ofta.

Buss 13, 27, 28, 133 och 141 ska enligt kartan trafikera Inre Ljungarumsvägen, 27:an ser ut att vara den med flest avgångar.

Tidigare skribent sa Ljungarum, det finns en hållpkats som heter Ljungarum och en som heter Inre Ljungarum. Om du ändrar inställningen i maps appen på mobilen, skriver in Kabelvägen 2 så ska du se hållplatserna i form av en blå bussymbol. Om du då kollar ser du att båda ligger relativt nära, men Inre Ljungarum ser enligt mig ut att vara närmare plus att den ser ut att vara närmare stan vilket borde betyda att det blir någon minut kortare i bussen.

Lycka till!

• Kakasha

Tack för era hjälpsamma svar :)
    Ja, det kan bli lång pendling men jag håller på att ta mitt körkort just nu så detta kommer bara vara en period, samt att det handlar om ett jobb som jag verkligen vill ha. Jag får försöka pussla och kan vissa dagar få skjuts och sådär, men det måste vara möjligt att åka buss också vissa dagar, även om resan blir lång, så det är därför jag frågar. Nu vet jag lite mer hur det ser ut i alla fall, tack :)

• Anonym (mm)

Jadå. Det är möjligt. Men 200 bussen går både till U-hamn och Jkpg. Den till U-hamn (från Borås) går oftare än den till Jkpg. Så var noga med att du verkligen går på en mot Jönköping och inte Ullricehamn. Tidtabellen finns att se i Västtrafik appen och säkert i JLT appen också. Dock lär du ju dessutom behöva två kollektivtrafikkort. Ett kort kan du säkert ha som bara är inom Jönköpings kommun och ett som är regionen runt med Västtrafik (utgår från att du bor i Borås och ska jobba i Jönköping), eftersom du kan använda din Västtrafikbiljett då på 200 bussen (även om det är JLT som kör den. För det vet man inte innan) och sedan JLTkortet i Jönköping.

Nu låter det jättekrångligt men du fixar det!

Får önska dig lycka till med körkortet oxå och hoppas du blir riktigt nöjd med jobbet så det är värt all tid med pendling!

Svar på tråden Ni i jönköping, hjälp :)