• Anonym (Kvinnan)

Hur duschar du?

Jag och nya pojkvännen diskuterade häromdagen hur det kan skilja så mycket tid på hur långt en dusch tar.

Han har igång vattnet max 5 minuter, sedan känner han sig helt ren.

Jag duschar uppemot 15 minuter ibland. Visst jag har längre hår än honom, men det som framför allt kom fram var hur vi tvålar in oss.

Han löddrar upp lite tvål i händerna som han sedan tvålar in mage, rygg, armhålor och skrev.

Jag däremot tvålar in mig ÖVERALLT, även armar och smalben. Han tyckte det verkade totalt onödigt.

Nu till frågan, hur gör alla ni andra?

• Svar på tråden Hur duschar du?
  • Anonym (Ingen tvål)

Jag tvättar håret (långt ner till svanken) med schampoo + balsam. Kroppen sköljer jag bara med vatten. 
    Tar fem minuter max. 

• Anonym (Mitte)

Jag skulle kunna duscha på 5 minuter och hinna tvätta hela kroppen och håret men jag gillar att duscha länge,

• Dr Nail

Vädligt olika. Kan stå och bara låta vattnet rinna i 30 minuter utan att ens använda tvål eller liknande. Man uppnår ett meditativt tillstånd.

Har man bråttom, duschar man på ca. 1.5 minuter, dock.

• Anonym (iop)

Jag är jävligt snabb. Det tar minuter om jag inte ska raka och så. Har midjelångt hår. Använder duschkräm i armhålor, skrev. Fötter om jag orkar. Ibland tar jag en sådan där "puff" och tvålar hela kroppen ett par minuter till. Har jag smink så tvålar jag ansiktet med. Använder antingen shampoo o balsam eller bara något av det, har nästan midjelångt tjockt hår. Tränar dagligen så behöver duscha men håller tillbaka på att köra både shampoo och balsam när det blir så ofta. Ja, och så är jag väldigt otålig så orkar inte stå och vänta på några verkingstider på balsam så använder det växelvis med shampoo som tvätt istället. Hade jag bott i lägenhet där värme och vatten inte gjort någon skillnad med stor förbrukning, hade jag nog stått lite längre.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Mitte) skrev 2018-10-02 19:10:29 följande:
    Jag skulle kunna duscha på 5 minuter och hinna tvätta hela kroppen och håret men jag gillar att duscha länge,
    Håller med
  • Anonym (rutin)

Såhär gör jag:

Börjar med att blöta underbenen, tvåla in dom och raka dom. Tvättar fötterna också då. Blötar sen ner hela kroppen, tvålar ansiktet om jag har smink. Schamponerar håret, sköljer ur det, sätter i balsam och tvålar sen in resten av kroppen medan balsamet verkar. Rakar armhålor och bikinilinjen så också. Sköljer av allt. Klart. :) 

• Anonym (aquarian)

Duschtiden varierar, beroende på hur mycket tid jag har, eller om jag är trött eller frusen. Tvålar in underliv, armhålor, ev. fötter samt skuldror och bröst eftersom jag har fet hy där. Armar och ben mår bäst av enbart vatten och nöjer sig med det.

• Anonym (Långdusch)

Jag bara står i ca 40 minuter. Sedan shamponerar jag håret med duschen avstängd. Sköljer ur, stänger av. I med balsam, tvåla in hela kroppen, ryggen med hjälp av väggen. Sedan står ytterligare ca 15 minuter i duschen.

• Anonym (Anonym)

Oj det beror ju på hur bråttom jag har!

Är det en snabbduch så är det blötläggning, av med vattnet, schampo på huvudet, inte så långt hår så brukar bli över till under armarna och mellan benen också. Inte orkar jag böja mig ner för att tvätta fötterna då.

• Anonym (Normal man)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2018-10-02 18:56:54 följande:

Jag däremot tvålar in mig ÖVERALLT, även armar och smalben. Han tyckte det verkade totalt onödigt.

Nu till frågan, hur gör alla ni andra?

Jag tvålar bara in de ställen på kroppen där det växer hår.
Svar på tråden Hur duschar du?