• Anonym (Först­abarne­t)
    Äldre 2 Oct 20:07
    4941 visningar
    16 svar
    16
    4941

    Missfall v8+0.. fruktansvärt

    Måste få skriva av mig efter denna upplevelse..

    Idag ställde jag mig upp efter att ha legat i soffan. Kände hur det började forsa blod. Snabbade mig in på toaletten, fortsatte forsa blod och klumpar på 2-3 cm. Fortsatte störtforsa från kl 15-18. Jag kände hur stora klumpar åkte ut. Den sista var värst, stor som en knytnäve.. började gråta och blev så fruktansvärt ledsen och äcklad... det var hemskt att känna hur det lämnade kroppen.

  • Svar på tråden Missfall v8+0.. fruktansvärt
  • Anonym (Ledse­n)
    Äldre 2 Oct 20:18
    #1

    Att skriva att jag förstår vad du går igenom är en klen tröst, men jag säger det ändå, för vet hur ensam man ofta känner sig.

    Ta hand om dig och åk helst in för att kontrollera så att inget kan orsaka infektion eller annat sen.

    Har du någon hos dig?

  • Anonym (Ooo)
    Äldre 2 Oct 20:33
    #2
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-10-02 20:18:21 följande:

    Att skriva att jag förstår vad du går igenom är en klen tröst, men jag säger det ändå, för vet hur ensam man ofta känner sig.

    Ta hand om dig och åk helst in för att kontrollera så att inget kan orsaka infektion eller annat sen.

    Har du någon hos dig?


    Instämmer i trösten. Men råd inte folk att belasta akuten med detta. Fått missfall i vecka 12 och 14 och det har varit normala skeenden och då åker man inte. Man kan däremot behöva åka senare, för skrapning.
  • Anonym (Ledse­n)
    Äldre 2 Oct 20:53
    #3
    Anonym (Ooo) skrev 2018-10-02 20:33:54 följande:

    Instämmer i trösten. Men råd inte folk att belasta akuten med detta. Fått missfall i vecka 12 och 14 och det har varit normala skeenden och då åker man inte. Man kan däremot behöva åka senare, för skrapning.


    Tänkte mer gyn än akuten.
  • Anonym (Ooo)
    Äldre 2 Oct 21:05
    #4
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-10-02 20:53:10 följande:

    Tänkte mer gyn än akuten.


    Förlåt, då missförstod jag. Det är så många som både åker och får rådet att åka in, när det akuta ju är sorgen och oftast inte blödningen i sig.
  • Anonym (Sjuks­krivni­ng)
    Äldre 2 Oct 21:27
    #5

    Kan tänka mig att det blev en chock av att det forsade ut utan förvarning. Beklagar..

    Tillåt dig själv att vara hemma några dagar för att smälta upplevelsen om du känner att du behöver det. Det är hemskt att genomgå missfall.

  • Anonym (Nina)
    Äldre 2 Oct 21:35
    #6

    Beklagar. Har själv varit med om det både i vecka 7 och vecka 9.

    Man blir så ledsen.

    Ta hand om dig!

  • Äldre 2 Oct 21:40
    #7

    Jag beklagar verkligen ditt missfall och jag hoppas att du har någon hos dig så du inte behöver gå igenom detta ensam.

    Kram på dig <3


    Gravid med första barnet
  • Anonym (Me2)
    Äldre 2 Oct 22:58
    #8

    Förstår dig, fick mitt 4 missfall i våras. Då var jag i v 12.

  • Anonym (Först­abarne­t) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 09:12
    #9

    Tack för er förståelse. Aldrig blött så mycket i mitt liv. Konstigt att jag inte haft ont öht.. men tror knappst något kan finnas kvar efter det här.

    Värsta shocken har lagt sig, känner mig inte så ledsen längre, mest besviken skulle jag säga. Men jag är ung och har så många fler chanser, men såklart att första graviditeten hade önskats gå bra.

  • Anonym (En till)
    Äldre 3 Oct 09:26
    #10

    Hej!
    Här sitter jag med missfall i vecka 12. Det mesta kom ut i helgen med intensiva värkar. Så förstår precis vad du går igenom! Så finns här om du vill bolla med någon. Själva fasen att få ut det håller jag med dig om var värst. Var på gyn igår efter att ha fått feber och ont i livmodern så äter nu två sorter antibiotika. Så länge du inte får feber och smärtor så behöver du säkert inte vara orolig. Får du ont eller mår dåligt så åk för en koll på gyn. Jag tyckte det var lugnande att få kvitto på att det mesta kommit ut. Hade lite vätska bakom livmodern men det var inte så mycket så de blev oroliga. Längtar tills allt detta är över nu bara! Stor kram till dig.

  • Anonym (Först­abarne­t) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 12:07
    #11
    Anonym (En till) skrev 2018-10-03 09:26:06 följande:

    Hej!

    Här sitter jag med missfall i vecka 12. Det mesta kom ut i helgen med intensiva värkar. Så förstår precis vad du går igenom! Så finns här om du vill bolla med någon. Själva fasen att få ut det håller jag med dig om var värst. Var på gyn igår efter att ha fått feber och ont i livmodern så äter nu två sorter antibiotika. Så länge du inte får feber och smärtor så behöver du säkert inte vara orolig. Får du ont eller mår dåligt så åk för en koll på gyn. Jag tyckte det var lugnande att få kvitto på att det mesta kommit ut. Hade lite vätska bakom livmodern men det var inte så mycket så de blev oroliga. Längtar tills allt detta är över nu bara! Stor kram till dig.


    Åh så hemskt, tänker på dig. Jag pratade med gyn på morgonen och jag ska dit kl 14:00 för koll. Blöder inte alls lika kraftigt längre, mer som vanlig mens om ens det. Men ska bli skönt att bli undersökt och få svart på vitt, se om det behövs åtgärder och sådant. Som tur är har jag inte haft ont, tror det skulle kännas mycket jobbigare då. Kram
  • Anonym (En till)
    Äldre 3 Oct 13:06
    #12
    Anonym (Förstabarnet) skrev 2018-10-03 12:07:33 följande:
    Åh så hemskt, tänker på dig. Jag pratade med gyn på morgonen och jag ska dit kl 14:00 för koll. Blöder inte alls lika kraftigt längre, mer som vanlig mens om ens det. Men ska bli skönt att bli undersökt och få svart på vitt, se om det behövs åtgärder och sådant. Som tur är har jag inte haft ont, tror det skulle kännas mycket jobbigare då. Kram
    Bra att du ska in och kolla! Man vill ju veta att kroppen gjort sitt jobb så man slipper fler åtgärder. Jag har värk, men alvedon hjälper så det är helt ok ändå. Hade 8 mm slemhinna kvar så de blir väl att blöda ett tag till, men störtblöder inte heller längre så det är väl ändå ok. Hoppas det går "bra" på gyn och att allt ser ok ut!
  • Anonym (Först­abarne­t) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 14:30
    #13
    Anonym (En till) skrev 2018-10-03 13:06:29 följande:

    Bra att du ska in och kolla! Man vill ju veta att kroppen gjort sitt jobb så man slipper fler åtgärder. Jag har värk, men alvedon hjälper så det är helt ok ändå. Hade 8 mm slemhinna kvar så de blir väl att blöda ett tag till, men störtblöder inte heller längre så det är väl ändå ok. Hoppas det går "bra" på gyn och att allt ser ok ut!


    Det sjukaste har just hänt mig i världshistorien!!!! Jag fick en tid på gyn för att kolla så allt hade kommit ut. Hade slutat blöda iprincip också. Väl där med VUL så visar dom mig ett foster med tickande hjärta!! Det var i vecka 6+4 och ca 0,7cm. Det fanns ingen pågående blödning och dom kunde inte förklara vad som hänt. Spricker för att jag är så glad.

    Är så ledsen för din skull dock, hade samma känsla som dig för 2 timmar sedan.
  • Anonym (En till)
    Äldre 3 Oct 14:46
    #14
    Anonym (Förstabarnet) skrev 2018-10-03 14:30:30 följande:
    Det sjukaste har just hänt mig i världshistorien!!!! Jag fick en tid på gyn för att kolla så allt hade kommit ut. Hade slutat blöda iprincip också. Väl där med VUL så visar dom mig ett foster med tickande hjärta!! Det var i vecka 6+4 och ca 0,7cm. Det fanns ingen pågående blödning och dom kunde inte förklara vad som hänt. Spricker för att jag är så glad.

    Är så ledsen för din skull dock, hade samma känsla som dig för 2 timmar sedan.
    Men what!! Ååå blir så glad för din skull! Jag hade en rejäl blödning i min förra graviditet och det gick fin fint :). Snacka om att kastas mellan förtvivlan och glädje? Så underbart! Hoppas du kan landa i känslorna och glädja dig över detta! Kram
  • Anonym (Först­abarne­t) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 18:22
    #15
    Anonym (En till) skrev 2018-10-03 14:46:21 följande:

    Men what!! Ååå blir så glad för din skull! Jag hade en rejäl blödning i min förra graviditet och det gick fin fint :). Snacka om att kastas mellan förtvivlan och glädje? Så underbart! Hoppas du kan landa i känslorna och glädja dig över detta! Kram


    Åh tack. Ja jag kan inte förstå hur det inte kunde vara missfall. Är så tacksam och hoppas att bebis vill stanna hos oss.
  • Anonym (Hm)
    Äldre 3 Oct 18:55
    #16

    Beklagar, ta hand om dig.

Svar på tråden Missfall v8+0.. fruktansvärt