• Anonym (K)

    Missfall, utomkveds eller tidig graviditet?

    Har sedan 21/9 varit i kontakt med vården, har plussat och haft problem med smärta och blödningar. Har tagit blodprover som visar stegring, men vul visar ingenting. Var inne senast i måndags för prover och vul.

    Är det någon som varit med om något liknande? Att hormonerna stiger, inget syns i livmodern eller äggstockar. Blödningen har slutat, har inte samma smärta, utan känns nu mer som växtvärk/svar mensvärk.

    Vet att jag hade sen ägglossning, vilket gör det svårt att räkna ut vilken vecka jag är i. Sista mensen första dag var 11/8, men ägglossning nångång mellan 1-8/9..

  • Svar på tråden Missfall, utomkveds eller tidig graviditet?
  • Dr to be

    Min historia med utomkvedeshavandeskap såg ut såhär:

    plussade i mitten av april -11.

    gravtesten stegrade men började blöda vattning flytning i slutet av april/början maj (minns inte riktigt) . pga starka smärtor åkte jag in och fick göra ett vul. inget syntes i livmodern eller äggledare. Fick följas med blodprov och ytterligare vul de kommande 1.5-2 veckorna. hcg stegrade långsamt men man såg fortfarande inget på vul.

    11/5 Fick jag SJUKT ont, blödde lite och åkte in. då syntes det att embryot satt i äggledaren. planerades för operation samma em men jag svimmade vid lunchtid och blev urakut opererad. förlorade en äggledare och 2.5 LITER blod.

    2 mån senare blev jag gravid igen och första dottern föddes i mars-12. dotter nr 2 kom i juni-15.

    vill inte skrämmas men se till att åka in om du får ont.

  • Anonym (K)

    Tack för svar! Skönt att allt gick bra. Har fortsatt stegring och nytt vul inbokat om en vecka.

  • Anonym (K)

    Har vul imorgon. Annars känns allt okej, så hoppas allt ser bra ut imorgon.

  • Anonym (K)

    Har vart på kvinnokliniken, gjorde mitt vul, de kunde se att slemhinnan nästan dubblerats sen förra veckan, men inte mycket mer. Tog nya blodprover och väntar svar på dom. Allt som allt tyckte de att det såg "bättre" ut en förra veckan. Trots att man inte kunde se någon graviditet, hon så även att hon haft liknande fall där det varit tidigare än man trött och att det sedan syndens. Så håller tummarna.

    Började blöda efter vul, kan ju vara helt normalt, bruka på en liten blödning efter att de rotat runt. Dock har det denna gång även kommit några små klumpar.. :/ så får se hur det går. Känns inte som att det går framåt precis..

  • Anonym (K)

    Uppdatering!

    Visades sig vara utomkvedshavandeskap. Graviditeten satt i ena äggledaren. Har genomgått titthålsoperation och plockat bort äggledare och graviditet. Mår bra och har fått åka hem.

    Tuffast var nog att vara inskriven på sjukhuset trots att jag inte hade ont, övernatta och veta att operation inte kommer vara förrän nästa dag. Var mycket ångest under kvällen. Känner mig stabil just nu, men känslorna kommer väl när dom kommer.

  • Dr to be

    beklagar men skönt att allt gått bra:)

    jag är nu gravid igen- fjärde graviditeten efter mitt utomkvedeshavandeskap. 2 har resulterat i bebis, ett supertidigt mf och nu nygravid men inställd på bebis nr 3- och detta med en äggledare och på 7 år :D

    läk och lycka till i framtiden:)

  • Anonym (K)

    Tack och Grattis! :)

    Känns skönt att de tog det innan jag fick ont och något gick sönder.

Svar på tråden Missfall, utomkveds eller tidig graviditet?