Orkar inte med skolan, jag är för TRÖTT.
Sedan 4:e klass har jag haft problem med att jag inte orkar med skolan i längden. Inte för att jag är lat eller omotiverad, utan för att jag blir psykiskt trött. I perioder går det bra, men i perioder är det riktigt svårt. Att befinna mig i skolmiljön i 6 timmar kan vara en plåga, varje timme går så långsamt. Det händer att jag låser in mig på toaletten, släcker lampan, sätter mig hopkurad på golvet och håller för öronen för att bara för en minut få stänga ute allt.
Jag har alltid varit lite mer frånvarande än de andra eleverna eftersom jag ofta är hemma för att energin är slut. Nu går jag i 1:an på gymnasiet och detta är fortfarande ett problem. Idag är första dagen på gymnasiet jag är hemma för att jag är ?trött?, men jag inser att dagarna jag kommer att vara hemma kommer att bli fler och fler.
Är det någon som har något tipps på vad jag kan göra? Mina föräldrar vet givetvis om detta och jag ska inom kort prata med min mentor. Jag har varit på vårdcentralen flera gånger och varje gång konstaterar dem att det inte är något fysiskt fel på mig. Och ja, jag har pratat med kurator, provat mindfullness, tränar, sover, äter bra, gör roliga saker på fritiden och allt sånt (i den grad jag orkar). Jag behöver bara en strategi för att klara mig igenom gymnasiet och senare även klara av arbetslivet.
Tack på förhand.