• Anonym (Nervös)

    Följer pappan med vid abort?

    Ni som gjort abort. Hur har ni gjort har ni gått in själva på UL m.m. eller har pappan följt med?

    Jag har tagit det som en självklarhet att pappan är med... men det kanske inte är så...?

    Delge era erfarenheter!

  • Svar på tråden Följer pappan med vid abort?
  • Anonym (S)

    Inte vid ultraljudet, men vid själva aborten, ja.

    Inget är självklart, det beror ju på vad man har för relation, och om man känner att man vill ha honom med som stöd eller inte.

  • Anonym (Nervös)
    Anonym (S) skrev 2018-10-03 17:14:05 följande:

    Inte vid ultraljudet, men vid själva aborten, ja.

    Inget är självklart, det beror ju på vad man har för relation, och om man känner att man vill ha honom med som stöd eller inte.


    I detta fall är det förusatt att man har en god relation och pappan är ens stabila partner... Men då kanske det är vanligast att pappan är med?
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Nervös) skrev 2018-10-03 17:19:07 följande:
    I detta fall är det förusatt att man har en god relation och pappan är ens stabila partner... Men då kanske det är vanligast att pappan är med?
    Nu gjorde jag detta i Norge, men där fick han "följa med" men inte in i "operationssalen" utan sitta utanför. Tragiskt nog var min sambo den enda man/besökande som väntade och vi var nog 20 kvinnor som skulle få detta utfört vid förmiddagen... 
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (Anne) skrev 2018-10-03 18:02:13 följande:

    Nu gjorde jag detta i Norge, men där fick han "följa med" men inte in i "operationssalen" utan sitta utanför. Tragiskt nog var min sambo den enda man/besökande som väntade och vi var nog 20 kvinnor som skulle få detta utfört vid förmiddagen... 


    Operation? I vilken vecka var du då? Har bara tänkt mig ett piller...
  • Pierott
    Anonym (Nervös) skrev 2018-10-03 18:15:58 följande:

    Operation? I vilken vecka var du då? Har bara tänkt mig ett piller...


    Man kan behövas skrapas beroende på hur långt gången man är.
  • Celaena
    Anonym (Nervös) skrev 2018-10-03 18:15:58 följande:
    Operation? I vilken vecka var du då? Har bara tänkt mig ett piller...

    Piller tar du själv hemma och genomgår aborten där förutsatt att du inte ska göra en sen abort vilket sker på sjukhus. Men övre gränsen för tidig medicinsk abort är v. 9. vecka 9 till 12-13 görs kirurgisk abort. Efter det medicinsk på sjukhus.

  • Pope Joan II

    Konstigt att benämna sig som "mamma" och "pappa" till ett foster som ska aborteras för att man inte vill bli just mamma och pappa. "Mannen", "partnern" eller liknande känns, i alla fall för min del, som en mer rättvisande beskrivning. 

  • Anonym (Nervös)
    Pope Joan II skrev 2018-10-03 18:27:51 följande:

    Konstigt att benämna sig som "mamma" och "pappa" till ett foster som ska aborteras för att man inte vill bli just mamma och pappa. "Mannen", "partnern" eller liknande känns, i alla fall för min del, som en mer rättvisande beskrivning. 


    Magstarkt att uttala sig i en fråga man inte har en aning om varför man valt att genomlida en abort. Jag anser oss vara föräldrar till knytet oavsett vad. Och jag skulle mer än allt vilja behålla. Men livet har andra planer just nu. Detta är en stor sorg.
  • Anonym (Nervös)
    Celaena skrev 2018-10-03 18:22:38 följande:

    Piller tar du själv hemma och genomgår aborten där förutsatt att du inte ska göra en sen abort vilket sker på sjukhus. Men övre gränsen för tidig medicinsk abort är v. 9. vecka 9 till 12-13 görs kirurgisk abort. Efter det medicinsk på sjukhus.


    Enligt mina beräkningar är jag i 8+1 datumet för aborten.. är det alltså får sent för vanlig medicinsk då?
Svar på tråden Följer pappan med vid abort?