• Zavann

Adriakusten, Italien

Hej
    Vi har funderat på att åka till Bibione eller Lignano, Italien i sommar och sonen kommer då att vara 10 mån. Har någon utav er varit där? Vi undrar lite hur det är att ta sig fram där med barnvagn nämligen och hur det är där i allmänhet.
    Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Adriakusten, Italien
  • stumpelumpan

Var i Bibione för 5 år sedan. Inga problem med barnvagnar vad jag kan minnas. Vi hade jättemysigt och badade och åt god mat.
    Nära till venedig med (ca 10 mil med bil). Det gick även båt från Bibione till Venedig om jag minns rätt.
    Vi campade så vi levde rätt billigt där.

• Lehen

Jag har varit både i Bibione & Lignano.

Tyckte inte det var så roligt i Bibione, en enda lång shoppinggata. Efter att ha strosat där dom 4 första kvällarna
    så var det tråkigt. Vi var där i 2 veckor.

Lignano tyckte jag bättre om. Själva staden var större så man
    kunde variera sina aktiviteter lite mer där.

En annan fantastiskt Pittoresk liten stad som jag blev helt förälskad i var CAORLE, dit SKA jag åka igen.

• Lehen

Barnvagn kan du köra varsom inga problem.
    Vi bodde i en supermysig semesterby intill Caorle.
    Fina lägenheter & fint poolområde.

• stumpelumpan

Lehen: Vi var där i typ fem dar tror jag innan vi drog vidare så vi hann nog aldrig uppleva det som tråkigt. Bra att veta då man knappt kommer ihår hur det var, då behöver vi inte åka dit igen ngn längre tur

• Zavann

Tack för era svar :) Vi har bokat till Bibione, det var fullt nästan överrallt i Caorle dit vi ville egentligen. Får åka dit någon annan gång för det verkar jätte mysigt.
    Vi ska vara i Bibione en vecka så det är ju tur om det är risk för lite tråkigt...man går ju gärna och strosar menar jag och gå och glo på samma i två veckor är ju inte så skoj kanske...
    Förresten så kommer vi bila dit och där med är det ju inte omöjligt att köra till Caorle för en dag eller hur :) **längtar**

• knodden2005

hejsan ska själv åka till lignano i sommar.ni som har varit där.finns det något man inte bör missa om man ska dit.vi ska flyga dit.vi har med oss våran son som fyller 1 år... är det billigt? m.mm

kram gaby och alexander

Svar på tråden Adriakusten, Italien