• Anonym (Ts)

    Vilken storlek på kondomer?

    Jag är en tjej på 24 år som inte äter p-piller (tål det inte). Nu har jag varit singel ett tag men har börjat dejta och kommer ju då till situationen där jag måste outa för killar att jag inte äter ppiller. Däremot antar jag att de utgår från ATT jag äter det så då vill jag vara förberedd med kondomer inför ett potentiellt ligg.

    Däremot vet jag ju inte vilken storlek som passar en average kille?

    Killar: vilken storlek är vanligast bland er/ era kompisar?

    Tjejer: vilket märke och storlek köper ni när ni exempelvis ska ut på krigen och kanske får hem ett ragg?

  • Svar på tråden Vilken storlek på kondomer?
  • Anonym (Hårt ofta)

    Den bästa kondomen jag testat är Skyn latexfria. Otroligt tunn och bra men lite dyra. Annars funkar väl typ profil dom flesta. XL är onödigt då du får plats med en hel underarm i dom flesta kondomer oavsett storlek. Gör som ovanstående och köp ett mixpack och prova dig fram vilken du gillar.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hårt ofta) skrev 2018-10-04 09:50:22 följande:

    Den bästa kondomen jag testat är Skyn latexfria. Otroligt tunn och bra men lite dyra. Annars funkar väl typ profil dom flesta. XL är onödigt då du får plats med en hel underarm i dom flesta kondomer oavsett storlek. Gör som ovanstående och köp ett mixpack och prova dig fram vilken du gillar.


    Men grejen är ju att jag vill ha en storlek som passar KILLEN, svårt att prova sig fram då om det bara är engångsligg hehe
  • Bjoer
    Anonym (Hårt ofta) skrev 2018-10-04 09:50:22 följande:

    Den bästa kondomen jag testat är Skyn latexfria. Otroligt tunn och bra men lite dyra. Annars funkar väl typ profil dom flesta. XL är onödigt då du får plats med en hel underarm i dom flesta kondomer oavsett storlek. Gör som ovanstående och köp ett mixpack och prova dig fram vilken du gillar.


    Det där stämmer iofs. inte. Även om kondomen går att töja nästan hur mycket som helst så är det inte så lätt att få på den ifall den är för liten. Du kan ju inte bara dra ut den och trä över, utan man bör rulla på den som det är tänk om det inte ska göra svinont på killen. Och det går inte om den är för liten. Dessutom är det jävligt obekvämt. med en för liten.

    Det bästa är väl om killen själv har kondom med sig. Han borde veta vilka han gillar. Har han inga med sig = inget ligg. Vill du ändå ligga så skulle jag köpa en mix, t.ex. det som rekomenderades i första inlägget.
  • Anonym (Hårt ofta)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-04 12:44:12 följande:
    Men grejen är ju att jag vill ha en storlek som passar KILLEN, svårt att prova sig fram då om det bara är engångsligg hehe
    Köp vanliga kondomer på Ica, typ profil. Passar 99.9% av alla. Storleksskillnaden mellan en vanlig och xl är otroligt liten utan är mest psykologisk. Kan han inte få på en kondom så spelar storleken mindre roll.
    Ett snabbt och enkelt sätt är att sätta in båda tummarna i kondomen och dra isär den så den blir mycket större än kuken, sen drar man den över och rullar upp den mellan tummar och pekfingrar Övar man lite på det så kan man ta på en kondom på någon sekund eller två. Jag har kört profil, apotekets billigaste, xl-kondomer och vanliga utan problem. Har 19x14,5 cm och har aldrig haft problem med vanliga kondomer vare sig att ta på eller att det skulle klämma.
  • Anonym (Anonum)

    Eh, är det inte killen som ansvarar för kondomer? De är ju trots allt till honom, och han borde veta vilka som passar honom bäst. Varför ska tjejen betala killens preventivmedel?

  • KaptenOhoy
    Anonym (Anonum) skrev 2018-10-05 16:31:09 följande:

    Eh, är det inte killen som ansvarar för kondomer? De är ju trots allt till honom, och han borde veta vilka som passar honom bäst. Varför ska tjejen betala killens preventivmedel?


    Det är väl upp till ALLA att ta de åtgärder som behövs om man vill ligga utan risk för graviditet och könssjukdomar? Om TS nu vill ligga så kan hon lika gärna köpa kondomer också.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Anonum) skrev 2018-10-05 16:31:09 följande:

    Eh, är det inte killen som ansvarar för kondomer? De är ju trots allt till honom, och han borde veta vilka som passar honom bäst. Varför ska tjejen betala killens preventivmedel?


    Jag vill varken bli gravid eller bli smittad av något, alltså har jag med mig kondomer.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-10-05 16:45:10 följande:

    Jag vill varken bli gravid eller bli smittad av något, alltså har jag med mig kondomer.


    Och vilken sort köper du?
  • Anonym (Anna-lisa)

    Innan när vi använde kondom körde vi Pasante Regular och de har alltid varit bra. Brukade köpa typ 50 pack för under 200kr så räcker det till många sköna stunder..  :)

Svar på tråden Vilken storlek på kondomer?