• Anonym (1,94)

Det är inte bara fördelar med att vara lång!

Hej. Här kommer ännu en tråd om längd. Gillar du det inte så sluta läs nu!

Jag tänkte ställa en fråga till alla er långa där ute (med lång menar jag över 1,85 cm). Vilka nackdelar ser ni med att vara långa?

Min största nackdel är folk som ska hävda sig mot mig hela tiden. Det var ofta så när jag var yngre att folk gick fram och skulle bråka med mig när jag var på fester. Dessa var oftast korta personer, men även längre personer kunde känna et behov av att sätta mig på plats. Jag tog det oftast väldigt personligt men efter att ha pratat med andra långa så verkar detta ha drabbat även dem.

Ett annat problem är att folk uppfattar en som starkare än vad man egentligen är. Rent fysiskt ser man kanske stor ut men speciellt i tonåren var man svag i psyket. Mådde man dåligt eller om det hände saker så var det få vuxna speciellt i skolan som hjälpte en eftersom att de ansåg att man var tillräckligt stark för att klara av det!

Notera en sak: det här är mina upplevelser och därför ingen objektiv sanning. Men ni andra långa får gärna berätta om era upplevelser så vi får lite mångfald i det här.

• Svar på tråden Det är inte bara fördelar med att vara lång!
  • Anonym (Jan (196))

Jag har aldrig blivit påhoppade eller fått nån att känna sig provocerad över min längd. Ingen har någonsin hävdat att jag borde vara starkare för att jag är lång. Det måste vara din personlighet som får folk att bli provocerade, inte din längd.

Jag tycker det är jobbigt med flyg och buss, får aldrig riktigt plats, ofta kläms knäna fast i stolen framför.

Har ibland problem med kläder, de flesta stora storlekar är visserligen långa men samtidigt rätt vida. Ofta finns de aldrig i rätt storlek, framför allt tröjor och jackor blir för korta i armarna.

Hotellsängar kan vara ett problem, kan inte sträcka ut mig ordentligt. Har en 210 säng hemma.

• Thereisthat

Jag är 1,95 och jag har också upplevt att många, speciellt korta, gärna ska hävda sig emot mig. Det var sjukt jobbigt men idag har jag lärt mig att inte ta någon skit vilket gör att det sällan händer.

Anonym (Jan (196)) skrev 2018-10-04 11:04:07 följande:

Jag har aldrig blivit påhoppade eller fått nån att känna sig provocerad över min längd. Ingen har någonsin hävdat att jag borde vara starkare för att jag är lång. Det måste vara din personlighet som får folk att bli provocerade, inte din längd.

Jag tycker det är jobbigt med flyg och buss, får aldrig riktigt plats, ofta kläms knäna fast i stolen framför.

Har ibland problem med kläder, de flesta stora storlekar är visserligen långa men samtidigt rätt vida. Ofta finns de aldrig i rätt storlek, framför allt tröjor och jackor blir för korta i armarna.

Hotellsängar kan vara ett problem, kan inte sträcka ut mig ordentligt. Har en 210 säng hemma.

Själv är jag lycklig över att vi slipper kontanter nuförtiden för bankomaterna var ett helvete!
Svar på tråden Det är inte bara fördelar med att vara lång!