• Lijnah120

    Åka på jobbresa - sambo vill inte att jag åkee

    Vi på mitt jobb ska åka på jobbresa till prag - oklart hur många nätter, men skulle gissa på 2.

    Vi har två barn, 1 4 åring och 1,5.

    Min sambo vill "såklart" inte att jag åka.

    Pga att han tycker det kommer bli jobbigt att ta hand om ungarna helt själv o lite så.

    Den yngsta sover ganska dåligt så det kan ju ha med det att göra oxå såklart.

    Jag vill åka såklart. Hur ofta blir man bjuden på utlandsresor. Men jag känner ju oxå att det kommer bli jobbigt eftersom jag kommer sakna ihjäl mig efter dem.

    Hur hade ni gjort?

    Är det verkligen ok att bli sur för detta ?

    Hur ska jag ta honom?

    Jag hade ju själv aldrig hindrat honom från att åka - oavsett hur jobbigt jag hade tyckt det känts.

    Tips, någon?

  • Svar på tråden Åka på jobbresa - sambo vill inte att jag åkee
  • v i r r a

    Åk! Jösses. Självfallet ska han klara av sina egna barn själv några nätter (minst). Har han varit föräldraledig?

  • PH76

    Detta borde vara en icke-diskussion. Behöver man åka bort ned jobbet så hör man det och den som är hemma har så klart barnen.

    Hangar väl kalla in mamma under de dagarna om han inte kan ta hand om sina egna barn.

  • Lijnah120
    v i r r a skrev 2018-10-04 18:59:11 följande:

    Åk! Jösses. Självfallet ska han klara av sina egna barn själv några nätter (minst). Har han varit föräldraledig?


    Ja i 3 månader ungefär.
  • Lijnah120
    PH76 skrev 2018-10-04 18:59:27 följande:

    Detta borde vara en icke-diskussion. Behöver man åka bort ned jobbet så hör man det och den som är hemma har så klart barnen.

    Hangar väl kalla in mamma under de dagarna om han inte kan ta hand om sina egna barn.


    Jag håller såklart med.

    Får tipsa om mamma.
  • Fiona M

    Åk.

    Utmärkt tillfälle för honom att få känna att han klarar att ha hand om barnen själv och är en fullvärdig förälder.

  • enmamma

    Åk, säg med ett leende att du litar på att han klarar av barnen och att de kommer få så mysigt ihop.

  • PH76
    enmamma skrev 2018-10-04 19:09:16 följande:

    Åk, säg med ett leende att du litar på att han klarar av barnen och att de kommer få så mysigt ihop.


    Ja precis, nu är det oftast jag som är borta men min fru åker ett par gånger per år och jag tycker att det är supermysigt med egentid med barnen (3&6år).
  • viseversa

    Omg han ska såklart klara av sin avkomma för den tiden. Säg bara att han helt enkelt får lösa det. Du klarar ju barnen själv eller? Tar du alla nätter med lilla? Kanske ett bra tillfälle för honom att växa upp och ta ansvar för sina barn?!

  • Aniiee
    Lijnah120 skrev 2018-10-04 19:01:28 följande:
    Får tipsa om mamma.
    NEJ!!!!

    Du ska inte mamma din sambo. Du ska inte tänka åt honom och du ska inte ta ut hans fallerande i förskott. Det du SKA göra är att åka och lita på att han klara sig själv med barnen, och att om han inte gör det så är han karl nog att själv tänka ut var han eventuellt kan få ett handtag - som inte är du.
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
Svar på tråden Åka på jobbresa - sambo vill inte att jag åkee