• Anonym (Så ledsen)

Blivit så illa behandlad!

Genom åren har jag och barnen blivit så illa behandlade av min man. Vi har separerat och gått ihop igen. Nu har han börjat dricka igen. Han kommer aldrig ta ansvar för det. Idag sa jag ifrån och han blev vansinnig och drog. Nu smsar han att han vill skiljas. Jag borde bli glad egentligen men jag blir desperat och undfallande. Jag är en stark kvinna och ändå faller jag in i detta och skadar mig själv och min självkänsla...känner mig helt kass.

• Svar på tråden Blivit så illa behandlad!
  • Anonym (Läs)

När jag läste ditt inlägg tänkte jag direkt på ett blogginlägg jag läste tidigare idag. Särskilt detta stycke;

'Gränser som ingen eller ingenting längre kan kränka. Där värdighet kliver in och skyddar mot panikkänslor. En fundamental upplevelse av att lämna människor åt sina egna beslut, och befrielsen av att inte hålla fast vid den som inte anstränger sig för att vara en del av ens liv. Jag har förstått allt det där på ett intellektuellt plan förut, men igår och i just den här stunden så är det som om även kroppen fattar.'

Länk till det:

separation.se/relationscoachen-som-forlorade-sig-sjalv/

Läs gärna det, och efterföljande kommentarer. Kanske kan det hjälpa att stärka dig själv. Du är INTE kass. Du är värdefull! Styrkekram!

• Pope Joan II
    Anonym (Så ledsen) skrev 2018-10-04 20:51:33 följande:

Genom åren har jag och barnen blivit så illa behandlade av min man. Vi har separerat och gått ihop igen. Nu har han börjat dricka igen. Han kommer aldrig ta ansvar för det. Idag sa jag ifrån och han blev vansinnig och drog. Nu smsar han att han vill skiljas. Jag borde bli glad egentligen men jag blir desperat och undfallande. Jag är en stark kvinna och ändå faller jag in i detta och skadar mig själv och min självkänsla...känner mig helt kass.

Det är väl betydligt värre att det skadar dina barn och deras självkänsla. 
Svar på tråden Blivit så illa behandlad!