• Sandra83

Emmaljunga Softy

Funderar på att köpa en Emmaljunga Softy som extravagn.
    Provkörde även en Brio Sitty, men var inte alls lika nöjda med den.

Ni som har erfarenheter av Softyn. Tycker ni den är bra/dålig? Kom gärna med synpunkter.

• Svar på tråden Emmaljunga Softy
  • Ems

funderar också. vad är det för skillnad mellan den och brio sitty?

• Sandra83

Jag tyckte att Brio:n var lättare att sparka i underredet när man tog långa steg (som när man går fort). Klädseln på EL kändes tjockare och mysigare.

Det var vad jag fick ut av min provkörning och klämmandet igår.
    Sonen och sambon gillade mest EL.

• Mamma2001

vi har/har haft EL softy,valde den famför sittyn. Emmaljungan är skönare att köra,bättre komfortinlägg etc.

• Ems

var inne på emmaljungas hemsida och såg att man inte kunde fästa en ståbräda till softy så då får det bli brio i alla fall.
    synd, för jag var helt inne på att köpa emmaljunga

• GOBLIgobli

Ems

Men JO, jag har använt ståbräda till vår softy. Den är visserligen från -00 men det borde inte ha nån betydelse.

Har en Brio-bräda.

• Ems

naturvit
    på hemsidan stod det att man inte kunde ha ståbräda till den. vi får väl gå till affären och undersöka saken.

• Monalisan

softyn är toppen!! hel nöjd! rekomenderar nog den mer om du är ute o går mycket för den verkar ha bättre fjädring o mer skön o köra

• GOBLIgobli

Då måste de mena EL brädan, den är annorlunda mot Brios.

• GOBLIgobli

Nu så, tog en bild på vår skitiga Softy med Briobrädan.
    Kika gärna om min vagn ser likadan ut som de gör nu. (Bortsett från de vita hjulen såklart... )

• Bebben

Jag har fått en Emmaljunga Softy -03. Den ska vara likadan som dagens.

En fråga bara; Nån som vet hur man fäster fotskyddet? Alltså, vi fattar ingenting. Vi har tvättat allt tyg och satt på igen men hur sjutton satt fotskyddet. Beskrivningen blir man inte klok på..

Tacksam för svar!

Ett negativt med denna årsmodell är att "sittskivan" gnagt hål i kanterna så brädan tittar ut. Måste sy där. :(

• Mamma2001

vi har en softy 2003 och har varit supernöjd.. provade också sittyn men den kändes så "stumm" och stel.... emmaljunga kändes mjukare,bättre fjädring,syggare däck och sits,bra komfortinlägg etc.

Hugo 20010806 - Oliver 20051224
Svar på tråden Emmaljunga Softy