ellinoralice skrev 2019-01-04 21:06:03 följande:
Hej!
Först och främst vill jag gratulera till graviditeten!
Jag föddes med två livmödrar varpå de har samma etapp. Upptäcktes pga buksmärtor när jag var i 17-års åldern. Haft mycket strul med just den vänstra då den inte tömmer sig och jag får fruktansvärda smärtor. Läkaren på ds föreslog borttagning av den vänstra men jag ville inte..
Idag har jag en liten tjej på 6 månader som föddes i akutkejsarsnitt! Hon vägde bara 2350g och var 44cm lång i v 37+2. Iom det var trångt för henne där inne så vände hon sig inte, utan tanken var att hon skulle födas vaginalt men sätesbjudning. Dock så blev inte fallet utan blev kejsarsnitt. Klart det är fler koller än för någon annan under graviditeten, mest för att läkare skulle vara på den säkra sidan pga två livmödrar. Var också inne på planerat kejsarsnitt för man hade tankarna ?tänk om?. Men läkarna & bm hade FULL koll på min historia och de var överbemannade inne hos mig väl vid BF.
Önskar dig STORT lycka till!
Hej! Va kul att höra att det finns fler av oss där ute, jag har dubbel livmoder med dubbla cervix. Jag födde min son i juni 2019, allt gick superbra. Jag hade också sätesbjudning precis som du, gjorde ett vändningsförsök men det gick inte vägen. Hade ett inplanerat kejsarsnitt när jag hade gått över tiden 1 vecka, men ville föda vaginalt och det var också målet. Dagen innan mitt planerade kejsarsnitt så föddes vår son vaginalt med fotbjudning. Allt gick strålande och vi hade så mycket assistans under förlossningen. Min som var också väldigt liten han vägde bara 3kg också som för din dotter att han inte hade så mycket plats i livmodern.