• Ensamma pappan

Utebliven semesterersättning

Hej!

Jobbar på ett ställe med c:a 30 anställda.
    Nu är det som så att jag nästan alltid vid löneutbetalning upptäcker fel.

Antingen är det utebliven sjukersättning,utebliven obersättning osv osv.
    Den senaste lönen hade dom gjort fel så det blev ingen semesterersättning.
    Nu surade jag till och sa helt sonika att jag vill inte (som jag brukar) vänta på nästa lön där dom korrigerar utan jag vill ha dom pengarna nu.

Det har resulterat i att jag i 2 veckors tid har tjatat,tjatat etc etc men får bara till svar "supporten svarar inte" "Jag har mer att tänka på" "Kom inte o gnäll varje dag" etc etc...Det blir när det blir har man ju fått höra...En person sa till och med att du kan ju inte göra något åt det utan vänta så får du se..

Jisses....Pratat med facket och arbetsgivaren o facket är "överens" att det har blivit fel men inget görs !!!!

Några tips till en "gnällig" person ???

• Svar på tråden Utebliven semesterersättning
  • Anonym (Chef)

Hej! Som chef med personalansvar för 30 personer blir jag väldigt upprörd över det bemötande du får. Att lönen är korrekt är oerhört viktigt - en hygienfaktor helt enkelt. Blir det fel så ser man till att korrigera, så är det bara. Var brister det? Har ni en ensam löneadministratör som ska sköta allt? Har den personen bristande kunskaper eller vad handlar det om?

• Ensamma pappan

Tror det är en kombination av dålig kunskap/ointresse att lösa det på en gång.
    Jag får bara höra att dom inte kommer i kontakt med supporten så dom får veta hur dom ska fixa till det.

Enligt min arbetsgivare så har dom försökt flera ggr under nästan 2 veckors tid
    men supporten vill inte/ringer inte tillbaks. För mig som anställd låter ju detta faktiskt lite märkligt!

• Anonym (hte)

Se efter i erat avtal om det står någonstans att firman är tvungna att göra en extra utbetalning på allt som övergår en viss summa. Så har vi på vår arbetsplats.

• Ensamma pappan

Tack för tipset. Det står att korrigering ska ske "skyndsamt" (vad nu det innebär.

• Anonym (hte)
    Ensamma pappan skrev 2018-10-22 18:39:18 följande:

Tack för tipset. Det står att korrigering ska ske "skyndsamt" (vad nu det innebär.

Ja inte till nästa lön iaf, inom 5-10 arbetsdagar MAX!
Svar på tråden Utebliven semesterersättning