• Anonym (.....­..)
    Äldre 7 Oct 23:03
    2190 visningar
    6 svar
    6
    2190

    familjehem ber mig ljuga

    Jag bor i familjehem och dom säger alltid "du behöver ju inte ta upp det här med xxxx "(socialsekreteraren) dom är livrädda för socsek och det är inte första. ni som är familjehem, vad är ni så rädda för??!!

  • Svar på tråden familjehem ber mig ljuga
  • Anonym (berät­ta)
    Äldre 7 Oct 23:15
    #1

    De är rädda för att bli avslöjade om något och förlora sitt uppdrag. Om det är något stort och viktigt så ta upp det med socialsekreteraren.

  • Anonym (Urban­)
    Äldre 7 Oct 23:44
    #2

    Vilka saker ber de dig att inte ta upp med soc? Det låter som att du sitter på trumfen.

  • Anonym (X)
    Äldre 7 Oct 23:59
    #3

    Om du brukar ta upp onödig saker med soc kanske dom bara menar att det inte är nödvändigt

  • Anonym (Är familj­ehem)
    Äldre 8 Oct 15:10
    #4

    Du ska kunna ta upp allt med soc, stort som smått, och familjehemmet gör fel som säger så till dig. Jag tycker du ska ta upp det här på nästa möte. Även om det inte är allvarliga saker de vill att du håller tyst om så är det oroväckande att de säger sånt.

  • Anonym (Hmmm)
    Äldre 8 Oct 15:13
    #5

    De är självklart rädda att förlora sin inkomst när det kommer fram att de är sämre en placeringens riktiga hem.

  • Anonym (A)
    Äldre 8 Oct 17:35
    #6
    Anonym (Är familjehem) skrev 2018-10-08 15:10:00 följande:
    Du ska kunna ta upp allt med soc, stort som smått, och familjehemmet gör fel som säger så till dig. Jag tycker du ska ta upp det här på nästa möte. Även om det inte är allvarliga saker de vill att du håller tyst om så är det oroväckande att de säger sånt.
    Håller med
Svar på tråden familjehem ber mig ljuga