• Äldre 8 Oct 07:24
    909 visningar
    1 svar
    1
    909

    När ska måendet bli bättre ? Eller kommer de ens bli bättre.

    Hej alla mammisar.

    Nu tänkte jag se om någons mående är som mitt.

    Jag har vart hos psykolog/vårdcentral flera gånger och blivit sjukskriven o känner väl att det inte är hållbart.

    Egentligen tror jag att allt började när jag var liten.

    Två alkoholiserade föräldrar. Som bråkade och var fulla o ofta in på småtimmarna. Pappa jobbade nästintill alltid och mamma var sjukskriven.

    Jag mådde dåligt av allt (har jag i äldre dagar börjat förstå)

    Skötte inte skolan. Gick med ständig oro.

    Hade ingen lust eller ork till skolan. Alltid nedstämd. Det ledde till sämre betyg och att jag hoppade av gymnasiet. (Ångrar det idag)

    Får ofta höra av min pappa att jag är så dålig och oftast var slarvig i skolan o misskötte mig (kan inte minnas att jag va stökig överhuvudtaget. Var jag i skolan så skötte jag mig liksom. Gör alltid de jag ska när jag får tummen ur) han var ofta bortrest på jobb och hittade ny flamma när jag var typ 15.

    Måendet idag är väl inte bättre alls egentligen.

    Jämt orolig. Energilös. Ingen ork eller lust. Motivationen är som bortblåst. Får mer o mer ångest och dåligt samvete.

    Undviker det sociala. Väldigt känslig.

    Lättirriterad. Humörsvängningar.

    Brukar ofta prata med min sambo om allt. Men tycker så synd om han att behöva lyssna på mig. Känns som att jag är en last.

    Har två barn vilket gör allt lite lättare. Finns mer rutiner och ork när dem är hos mig.

    Men när jag är själv blir de oftast sängläge o inte göra något alls.

    Hushållssysslor och så vidare görs ju eftersom att det verkligen är ett måste.

    Jobb har jag men finns liksom ingen ork eller lust att jobba. Ingen energi heller.

    Har haft fler jobb under åren men inget jag vart kvar på. Trivs ju med mitt yrke när jag väl orkar gå dit.

    Gick på komvux och utbildade mig nu i vuxen ålder och det är de jag jobbar med nu.

    Vad fan ska man ta sig till egentligen ?

    Hur har ni gjort om ni vart i samma situation ? Kom lust o energi o sånt tillbaka ? Vill bara leva en normal vardag som alla andra gör.

  • Svar på tråden När ska måendet bli bättre ? Eller kommer de ens bli bättre.
  • Äldre 8 Oct 07:25
    #1

    Ska givetvis inte stå : hej alla mammisar längst upp. Men på någotvis kom det med.

Svar på tråden När ska måendet bli bättre ? Eller kommer de ens bli bättre.