• Anonym (Anmäld?)

Grannen blev jätte arg på mig !! :-(

Lite osäker på vart jag ska lägga tråden.

Jag bor i en hyresrätt på tredje våningen och jag var tvungen att byta lister eftersom jag hade en kanin som bet på väldigt många ställen.

Jag kontaktade en bygg firma som kom klockan 8 och det började faktiskt att väsnas eftersom han började såga och borra. Han var tvungen eftersom det är betongvägg jag har.

För en stund sedan kom grannen som bor på första våningen och knackade på.

Och hon var jätte förbannad.

Hon frågade mig vad fan jag höll på med.

Jag bad om ursäkt för att det lät mycket men jag sa att jag byter lister i min lägenhet.

Då blev hon ännu mer arg och sa att jag inte får renovera i min lägenhet.

Då säger hon att vi började jätte tidigt i morse.

Jag sa att det inte stämde för att snickaren kom klockan 8, men hon fortsatte att säga emot att vi började jätte tidigt.

Jag fick hämta snickaren för hon vägrade tro på mig och han kom och bekräftade att han kom hit klockan 8.

Hon kände sig nöjd och sa okej, sen säger hon att hon tänker anmäla mig för att jag började väsnas tidigt och för att jag grejar i lägenheten.

Hon var väldigt arg såg jag men hon sa ändå hejdå och så gick hon.

Kan hon anmäla mig för detta?

• Svar på tråden Grannen blev jätte arg på mig !! :-(
  • Egon den stora

Nej, klockan 8 är inte speciellt tidigt. Att någon renoverar någon gång får man stå ut med.

• Anonym (Svennebanan båt?)
    Anonym (Anmäld?) skrev 2018-10-08 11:21:23 följande:

Jag bor i en hyresrätt på tredje våningen och jag var tvungen att byta lister eftersom jag hade en kanin som bet på väldigt många ställen.

Jag kontaktade en bygg firma som kom klockan 8 och det började faktiskt att väsnas eftersom han började såga och borra. Han var tvungen eftersom det är betongvägg jag har.

Jag bad om ursäkt för att det lät mycket men jag sa att jag byter lister i min lägenhet.

Jag sa att det inte stämde för att snickaren kom klockan 8, men hon fortsatte att säga emot att vi började jätte tidigt.

Jag fick hämta snickaren för hon vägrade tro på mig och han kom och bekräftade att han kom hit klockan 8.

Hon kände sig nöjd och sa okej, sen säger hon att hon tänker anmäla mig för att jag började väsnas tidigt och för att jag grejar i lägenheten.

Sluta vara så svensk och osäker. Svenskarna måste lära sig att stå på sig.. Vad fan har hänt med folket egentligen?
    Säg åt henne att du behövde fixa det, och passar det inte så kan hon dra åt helvete. Hon är en tjötkärring. Hon kan anmäla bäst fan hon vill, men inget kommer hända, jag lovar dig det. Så oroa dig inte!
  • Anonym (A)
    Egon den stora skrev 2018-10-08 11:23:00 följande:
    Nej, klockan 8 är inte speciellt tidigt. Att någon renoverar någon gång får man stå ut med.
    Håller med
  • Anonym (Anmäld?)
    Anonym (A) skrev 2018-10-08 11:24:55 följande:

Håller med

Jag förstår det men det låter faktiskt jätte jätte mycket när han borrar. Jag hade nog också stört mig på det , men tänk om hon står utanför och filmar och sen skickar till chefen så jag blir vräkt ?
  • Anonym (Kerstin)

Jag trodde din granne blivit en jätte. Du måste skriva ihop ord annars missupfattarn man det dum skriver. En jätte arg på dig, en jättearg på dig.

Glöm grannen, du får göra rätt mycket väsen mellan 8-20 i en lägenhet och speciellt om det är befogat och bara händer nån gång. Låtr henne anmäla - inget kommer att hända.

• Nimzay
    Anonym (Anmäld?) skrev 2018-10-08 11:29:15 följande:
    Jag förstår det men det låter faktiskt jätte jätte mycket när han borrar. Jag hade nog också stört mig på det , men tänk om hon står utanför och filmar och sen skickar till chefen så jag blir vräkt ?
    Ja men det var ju egentligen inte jättetidigt som det lät jättejättemycket utan från och med kl 8 och framåt
  • Anonym (rrrr)

Kl 8 helt ok tid. Däremot kan man vara schysst granne och förvarna om att det ska komma hantverkare. 

Du kan alltid ringa hyresvärden om du vill vara säker på vad som gäller. Jag undrar däremot varför du inte bett hyresvärden ordna med listerna? Även om du kanske är betalningsskyldig för slitaget är det ju alltid bäst gå via dem, så är man helt säker på att inga grannar kan klaga. 

• Nimzay
    Anonym (rrrr) skrev 2018-10-08 11:56:29 följande:

Kl 8 helt ok tid. Däremot kan man vara schysst granne och förvarna om att det ska komma hantverkare. 

Du kan alltid ringa hyresvärden om du vill vara säker på vad som gäller. Jag undrar däremot varför du inte bett hyresvärden ordna med listerna? Även om du kanske är betalningsskyldig för slitaget är det ju alltid bäst gå via dem, så är man helt säker på att inga grannar kan klaga. 

SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • Glinda från Oz

Hon kan väl anmäla hur mycket hon vill, det enda som möjligtvis, eventuellt, kanske kan hända är att hyresvärden pratar med dig.

Vilka tider ska det vara tyst hos er? Kolla upp det så du vet.

Tror du påriktigt att hyresvärden kan slänga ut folk på måfå bara sådär? I så fall behöver du läsa på.

• Anonym (???)
    Anonym (Anmäld?) skrev 2018-10-08 11:21:23 följande:

Men...du har väl rimligen redan meddelat hyresvärden att du ska byta lister i lägenheten? Det låter jättekonstigt att du ska behöva kontakta en byggfirma själv när du bor i hyresrätt. Sådant brukar hyresvärden ordna med.

(I de hyresrätter jag bor i så har det varit okej att själv fixa med målning och tapeter, men mer förändring än så behöver hyresvärden godkänna först.)
Svar på tråden Grannen blev jätte arg på mig !! :-(