• Nosh94

Huvudvärk av rörelse/hosta

Hej

Jag har under en veckas tid varit förkyld, haft hosta och ont i halsen..

Har hostat nästan hela tiden, nu i 2 dagar får jag så ont i huvudet av att hosta , får ont i huvudet bara av att böja huvudet neråt , eller röra de på ett viss sätt, ibland gör det ont när jag lägger mig på rygg med, vad kan det vara ?

• Svar på tråden Huvudvärk av rörelse/hosta
  • Themis

Klassisk bihåleinflammation låter det som. Sök läkare så du får antibiotika (eller kanske bara nässprej) men något extra behövs oftast för att få bort det. 

Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Nosh94

Jag var hos läkare igår , fick bara hostmedicin utskrivet... kan knappt sova pga huvvet

• HerrMumins
    Nosh94 skrev 2018-10-09 23:29:15 följande:

Jag var hos läkare igår , fick bara hostmedicin utskrivet... kan knappt sova pga huvvet

Du får väl tredubbla dosen av morfinet du fick utskrivet.

Håller med.
  • Kronärtskockan
    Nosh94 skrev 2018-10-09 23:46:57 följande:

Jag fick mollipect

Mitt gick över av sig självt, huvudvärken släppte när jag tog alvedon och vilade i ett knallmörkt rum. Är gravid så vill inte ta nåt annat, men alvedon hjälpte mig, nu verkar huvudvärken försvunnit för gott! Hade ont i ca två veckor
  • HerrMumins
    Nosh94 skrev 2018-10-09 23:46:57 följande:

Jag fick mollipect

Asså efedrin - kan vara kul att knarka, vem vet!
  • Blomman20

Töm dina bihålor. Du sitter på en stol med armbågarna på knäna och stödjer huvudet med den ena handen och med din andra handen trycker du mellan ögonen samtidigt som du trycker tungan upp i gommen. Du ska titta ner i golvet. Sitt så i 20-30 sekunder ca 2 ggr i timmen så kommer dina bihålor öppnas och det är bara att snyta på och beroende på hur svår infektion man har i hålorna så brukar det ta 1-3 dagar sedan är det borta. Det låter löjligt och innan jag fick lära mig denna metod så kunde jag gå i 2-3 veckor med bihåleinflammation. Jag såg det någonstans på Facebook eller Youtube. Jag tänkte att det kommer inte funka men det har verkligen funkat. Prova. Du har inget att förlora.

Svar på tråden Huvudvärk av rörelse/hosta