• mommadearest

    Vad gör du utan internet och tv? Vad hittar du på istället?

    Som frågan lyder,, vad gör du om inte internet och tv är tillgängligt? 
    Jag skulle gärna vilja sluta sitta vid dator, tv och mobil så mycket, men jag vet seriöst inte vad jag skulle göra istället!? 

    Vad kan man göra istället för det hemmavid? 

    Det ska vara saker man kan göra hemma, sysslor, hobbys, eller annat? 

    Jag vill ha något annat att göra än att sitta fäst vid en skärm så mycket! 

    Jag har en son på 10 år om det hjälper att komma på något att göra! :)

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Vad gör du utan internet och tv? Vad hittar du på istället?
  • Woopsie

    Gå till bibblan och låna en bok, sen läsa den. Baka bröd eller fika, städa, pussla, brodera, sticka, sy, skogspromenad. Skaffa ett husdjur att ta hand om och busa med. Är vad jag kommer på på rak arm..

  • Itos

    Vill du att ditt barn också ska vara skärmfri? I så fall kan ni spela kort, yatzy eller något brädspel.

    Att baka är också kul. Bullar och muffins är lätt och funkar bra att frysa in om ni inte orkar äta allt.

  • Fjäril kär

    Saker jag gör själv:

    (alltid en bra radiokanal i bakgrunden)

    Lägger pussel, löser korsord, handarbetar, läser böcker, tar långa sköna bad i badkaret, ritar/målar, lägger patiens med kortlek, pratar i telefon, skriver, bakar, lagar mat, pysslar med heminredning

    Saker jag gör med 10-årig son:

    Spelar sällskapsspel, ritar o pysslar, bakar o lagar mat, hänger med honom i hans rum då jag kan läsa och han läser något eget, jag kan läsa högt för sonen.

    Vi kan ibland också ta kortare promenader ut, bara att kasta löv omkring oss eller plocka in lite kvistar som luktar gott eller fotografera naturen runt hörnet.

Svar på tråden Vad gör du utan internet och tv? Vad hittar du på istället?