• Anonym (Avslut)

Vi avslutade våran relation...

Med en kram och en liten puss... hur sorgligt är det inte? Vi måste ju tycka om varann om vi avslutar med puss och kram. Gör vi fel val nu?

Han ville satsa påriktigt, han ville skapa något tillsammans men jag har gått runt med tankar om att jag inte kan leva såhär från nu tills jag dör, jag kände att jag ville göra något mer, jag kunde inte tänka mig att aldrig vara singel längre. Jag slutade att tända på honom, jag slutade att känna något när han rörde mig, allt blev bara jobbigt och irriterande... Jag var osäker på mina känslor från dag ett, sedan har känslorna gått upp och ner hela tiden.

Men nu då, nu då det är avslutat, då mår jag istället dåligt och vill bara vara med honom igen... Vi ska ses igen för vi har lite saker att flytta och så. Det är inte för sent än. Jag kan ta det tillbaka, eftersom han vill ha mig. Jag är så ledsen, vad ska jag göra? Kan inte låta det gå...

• Svar på tråden Vi avslutade våran relation...
  • Mammaa88

Men herre gud?! Du behöver vara för dig SJÄLV

Hur kan man ?göra slut? och sen mitt i flytten tänka ens tanken att ta tillbaka honom?? Är han din trasdocka som du kan kasta & plocka upp när du vill???

EGOISM.....

• Annikattkatt

Ett tips kan vara (töntig nog) att skriva ner + och - om er relation. Efter ett avslut är det vanligt att man ångrar sig. Men ni gick isär av en anledning, vad var den? Påminn dig om det kanske?

• Anonym (A)
    Mammaa88 skrev 2018-10-09 21:21:48 följande:

Hur kan man göra slut och sen mitt i flytten tänka ens tanken att ta tillbaka honom?? Är han din trasdocka som du kan kasta & plocka upp när du vill???

EGOISM.....
    Håller med
  • Anonym (mmmm)

Du behöver lite distans. Känner du att det var fel om nån månad får du väl säga det till honom men nu blir det bara helt ryggradslöst av dig om du ska vindflöjla dig hit och dit bara för att du inte är van att vara ensam 

• Anonym (Madde)

Du får försöka reda ut dina känslor nu först och främst. Man kan vara ledsen över ett uppbrott och sakna personen utan att det behöver vara för att man gjort fel val. Du slutade tända på honom skriver du. Skulle du tända på han just nu, om han var hos dig? Är du verkligen är attraherad av honom, eller vill du bara inte vara ensam just nu? Du kan säkert fortsätta med honom om det är det du verkligen vill men kom fram till hur du verkligen känner. 

Sen behöver du ju inte vara övertygad om att det ska vara ni för resten av livet. Känns det rätt just nu så är det rätt för nu. Du kan ändå bli singel igen sen, om det är det du vill då.

• Anonym (Avslut)
    Mammaa88 skrev 2018-10-09 21:21:48 följande:

Hur kan man ?göra slut? och sen mitt i flytten tänka ens tanken att ta tillbaka honom?? Är han din trasdocka som du kan kasta & plocka upp när du vill???

EGOISM.....

Avslutet är dock gemensamt, det var han som gjorde först slut egentligen... men sedan har vi pratat igenom och avslutat gemensamt. Sen bor vi inte tillsammans heller, vi bara har lite saker hos varandra. Så sluta vara arg det är väl inget konstigt med att tänka om det verkligen var rätt.
  • Anonym (Avslut)
    Annikattkatt skrev 2018-10-09 21:23:02 följande:

Ett tips kan vara (töntig nog) att skriva ner + och - om er relation. Efter ett avslut är det vanligt att man ångrar sig. Men ni gick isär av en anledning, vad var den? Påminn dig om det kanske?

Tack för tipset!
  • Anonym (Avslut)
    Anonym (Madde) skrev 2018-10-09 21:25:54 följande:

Du får försöka reda ut dina känslor nu först och främst. Man kan vara ledsen över ett uppbrott och sakna personen utan att det behöver vara för att man gjort fel val. Du slutade tända på honom skriver du. Skulle du tända på han just nu, om han var hos dig? Är du verkligen är attraherad av honom, eller vill du bara inte vara ensam just nu? Du kan säkert fortsätta med honom om det är det du verkligen vill men kom fram till hur du verkligen känner. 

Sen behöver du ju inte vara övertygad om att det ska vara ni för resten av livet. Känns det rätt just nu så är det rätt för nu. Du kan ändå bli singel igen sen, om det är det du vill då.

Det är som att jag blir attraherad när det är slut, det har varit halvt slut innan några ggr och då plötsligt vill jag krama honom och hålla på... vet inte varför jag beter mig så? När vi är i förhållandet bara vanligt så är det mest jobbigt :/
  • Tecum

Känns det inte rätt är det inte rätt. Du slutade tända på honom och gillade inte när han rörde dig - och ni bor inte ens ihop! Du behöver distans och en lång paus, i bästa fall. Men troligen  passar ni inte ihop.

• Anonym (Avslut)
    Tecum skrev 2018-10-09 21:51:36 följande:

Känns det inte rätt är det inte rätt. Du slutade tända på honom och gillade inte när han rörde dig - och ni bor inte ens ihop! Du behöver distans och en lång paus, i bästa fall. Men troligen  passar ni inte ihop.

Innerst inne kanske vi inte gjorde det, som partners. Men vi var ändå bästa vänner, tror att det är mest det som vi båda sörjer stort.... :(
  • Anonym (A)
    Anonym (mmmm) skrev 2018-10-09 21:24:39 följande:
    Du behöver lite distans. Känner du att det var fel om nån månad får du väl säga det till honom men nu blir det bara helt ryggradslöst av dig om du ska vindflöjla dig hit och dit bara för att du inte är van att vara ensam 
    Tror jag med
Svar på tråden Vi avslutade våran relation...