• Anonym (...)

Han gör slut varje gång vi bråkar..

Efteråt säger han att det är bara sånt man säger i stundens hetta. Är det? Jag har inte ens tänkt tanken hur arg jag än varit..

• Svar på tråden Han gör slut varje gång vi bråkar..
  • Anonym (B)

Nej. Han är omogen. Du kan hitta någon bättre!

• Anonym (Hänt mig)

Sånt där tolkar jag som att han egentligen vill att det ska vara slut men inte klarar att stå för det. Han utnyttjar era bråk situationer som ett tillfälle att våga säga det.
    Tyvärr har han nog ledsnat.

• Anonym (P)

Nej. Det är det absolut inte. Det är kanske något HAN säger i stridens hetta, men inget MAN säger i stundens hetta. Såna ord måste man ju ta på allvar.

• Amla07

Nej, så säger man aldrig om man inte menar det. Jag hade inte tagit tillbaka en kille som gjorde slut med mig när vi bråkade. Lär honom att mena det han säger och säga det han menar.

• CitronTulo

Var tillsammans med en sån person i ca två år! Han hade återkommande "svackor" i sitt eget mående som gjorde att han triggade igång konflikter och sedan gjorde slut med mig! När han mådde bättre med sig själv igen så kom han krypande tillbaks.. för att sedan upprepa beteendet några månader senare igen! Vi var i 35-årsåldern då, så inga ungdomar liksom! Funkade inte för mig!!

Så NÄ det är inget normalt beteende att göra slut när man blir arg på sin partner! Hur ska man kunna känna trygghet och må bra i en sån relation? Man ska kunna bli osams, lösa saker och gå vidare tillsammans UTAN att göra slut för att det uppstår en konflikt om relationen ska vara seriös!

• Anonym (Jo då)

Det kan absolut vara nåt man säger i stundens hetta för vissa personer. Men det är ju inte så bra. Ta upp det när ni är kärleksfulla att det får dig att må dåligt och be honom sluta säga just det. Bråka måste man ju kunna göra inom förhållandet. Se om han kan gå dig tillmötes och sluta säga så bara för din skull.

Inte fel att prata lite om ?bråk-regler? vissa saker kan man bestämma sig för helt enkelt!

Kram

• Anonym (mmmm)

Nästa gång han säger det, säg ok. Se vad reaktionen blir. 

Eller så är du den vuxne och talar om att OM han gör så en gång till så får han som han vill, så har du varnat honom innan.

Jag har aldrig varit med om att någon gör så men jag tror att relationen skulle gå sönder lite varje gång och jag skulle definitivt inte ha tålamod med att det händer speciellt många gånger!

Svar på tråden Han gör slut varje gång vi bråkar..