• Anonym (Ts)

Någon som gjort rehabiliteringsutredning?

Jag är deltidssjukskriven pga utmattning som är pga min situation privat (allvarligt sjukt barn) och inte relaterat till jobbet. Ska få göra sådan utredning nu. Någon som vet hur det går till?

Vad kan man få hjälp med?

Jag har svårt orka jobba mer än halvtid då jag måste vakta barnet på nätterna och inte får sova och oroar mig mkt pga barnets hälsa. Har svårt koncentrera mig på jobbet och svårt med minne, vara kreativ och får huvudvärk av långa jobbpass. Också instabil psykiskt och gråter lätt vilket är dåligt då jag jobbar med ungdomar.

• Svar på tråden Någon som gjort rehabiliteringsutredning?
  • Anonym (Arbetsgivaren)

Är det inte beroende på vilken arbetsgivare man har? Det är ju företagshälsovården som gör sånna utredningar. Har inte gjort nån själv men flera på jobb har. Vissa av dom jobbar några timmar här o där som de själva bestämmer.

En rehabbedömning bör ju vara individuell.

• Anonym (Ts)

Jag jobbar statligt.

Ja alltså det funkar bra för mig att jobba 50% med de arbetsuppgifter jag har. Hoppas att orka börja öka i tid om ett halvår kanske. Men är utredningen typ samtal eller kan man få typ terapisamtal? Jag behöver liksom inte mer anpassningar på arbetsplatsen för det är gjort till max. Tror att jag kommer börja må bättre när mitt barn mår bättre.

Svar på tråden Någon som gjort rehabiliteringsutredning?