• rytm

För fort in i ny relation?

Ska jag vänta?

Jag har träffat en man som jag blivit väldigt förälskad i och han i mig, han ligger i skilsmässa som är klar i början av nästa år. Av vad jag förstår på honom så är det mycket praktiska som dom inte har löst ännu. Dom ska sälja ett hus och senare köpa nya bostäder. Just nu bor han i huset och hans ex någon annanstans. Jag blir rädd för att han kanske ska ångrar sig så han inte bara kastar sig in i något nytt med mig. Just nu känner jag för att ta ett steg tillbaka och låta honom ta sig igenom skilsmässan och se om vi kan mötas sen. Hur skulle ni gjort? Vi båda har barn. Tycker verkligen om honom på så många sätt, men samtidigt så vet jag inte om jag själv vill inleda något med någon som verkar ha det så rörigt i sitt liv för tillfället, vill inte bli sårad.

• Svar på tråden För fort in i ny relation?
  • Butterfly83

Jag kanske skulle ta ett steg tillbaka och låta honom komma genom skillsmässan. Kommer ihåg hur borttappad jag själv var det där första året. Tror det lätt kunde ha slutat dåligt om jag hoppat in i ett förhållande helt på allvar innan jag själv fick kontroll på mitt eget liv. 
    Det finns förstås många förhållanden som lyckats hur bra som helst fast de börjat mitt i en skillsmässä. Man kan ju aldrig veta. Men kanske det skulle löna sig att åtminstone hålla saker lite lugnare och inte gå fram så fort.

• Anonym (Selma)

Oj, ja det låter rörigt TS. Är själv nyskild och har bott i egen bostad sen årsskiftet, jag tror inte jag är mentalt redo att träffa någon än.

• Anonym (mm)

Låt honom göra klart allt med huset och om de har något praktiskt som ännu inte har hunnit delas upp. Min nya och hans ex trodde jag var klara men sen visade det sig efter ett tag att hon hade saker kvar i hans källare. Han hade inte tänkt på det själv så det var inte så väldigt besvärligt, men visst blev jag lite förvånad. 

Men det beror mest på hans inställning. Är han totalt helt färdig med henne så kan det gå bra snabbt när man träffar en ny, men rent generellt är det väl ändå skönt om han på papperet faktiskt ÄR singel. Min ny var skild sedan ett tag, så det var skönt även om hon hade saker i källaren. 

• Anonym (Singel)

Jag tycker inte att du behöver ta ett steg tillbaka, men däremot bör ni kanske inte rusa in i något alltför intensivt. Ge varandra utrymme på varsin hand att landa i tillvaron. Men fortsätt att umgås och lära känna varandra. Låt relationen utvecklas långsamt. 

• Anonym (Mmmmmmm)

Jag teäffade min sambo när jag redan var i ett förhållande. När seperationen var ett faktum startade mitt ex krig. Det var riktigt jobbigt och tog hårt. Samtidigt var jag nyförälskad och ville vara en glad o tillmötesgående kvinna när jag träffade honom.

Det tärde mycket på psyket. Hade behövt lite egentid innan jag fortsatte relationen.

Visserligen är det ett år sen snart och jag är nu sambo med han jag träffade. Vi har det bra men jag har tyvärr lastat honom med rätt mycket skit som han inte ens har med att göra egentligen.

Du får vara beredd på att han skiftar i humör, att exet ringer o bråkar, att saker ni bestämmer avbokas i sista sekund, humörsvängningar, frånvaro, svårt att relatera till er två och fortfarande berätta saker som VI relaterat till han o exet.

Orkar du det så kör...

Svar på tråden För fort in i ny relation?