Hur ska jag tänka ang min partner??
Hej!
Behöver mogna, kloka och realistiska råd kring mitt nuvarande förhållande.
Min sambo och jag har varit tsm i tre år. Jag har alltid sett honom som mitt livskärlek och att det är bara han för mig.
Förra året blev jag oplanerat gravid och vi valde att behålla, vi fick tyvärr missfall så det blev inte mer än så.
Förra helgen var han iväg med ett gäng kompisar på en ?partyhelg?. Det är inget konstigt för oss utan vi är helt okej med att festa med vänner utan varandra Dock berättar han att han har varit hos en kollega där kollegan, hans fru och min partner har använt sig av kokain. Min partner är HELT vetandes om att jag absolut inte accepterar sånt, utan då kan vi gå separata vägen om han tycker det är viktigt osv för jag vill inte ha sånt i mitt liv.
Så, jag får alltså reda på att han har gjort det här med dom, hemma hos det här paret OCH hos deras två BARN. Jag höll på att ramla av stolen och blev iskall i kroppen. Då har alltså MIN partner, som skulle ha blivit pappan till mitt barn, stått och dragit koks hos familjens toalett, där barnens tandborstar ligger framme, där barnen ligger och sover, medan deras föräldrar plus min sambo gör detta.
För mig är det helt jävla fruktansvärt så jag finner inte ord. Jag frågade honom rätt ut hur han kunde göra det HEMMA hos dom när barnen är där samt i barnens badrum? Har han inget samvete? Har han inget vett?
Men han visste inte själv varför han hade gjort det.
Efter det här så ser jag verkligen ner på honom, jag trodde inte detta om honom. Vad ska jag tänka? Är det en engångsföreteelse? Hur ska jag kunna lita på att han inte använder sig av koks igen? Jag vill inte leva i ett förhållande där jag känner mig osäker. Och HUR ska jag känna som innan igen? Jag spyr upp i min egen mun av bara tanken att han har gjort detta...
Hjääääääälp