• 18e

Hur ska jag tänka ang min partner??

Hej!

Behöver mogna, kloka och realistiska råd kring mitt nuvarande förhållande.

Min sambo och jag har varit tsm i tre år. Jag har alltid sett honom som mitt livskärlek och att det är bara han för mig.

Förra året blev jag oplanerat gravid och vi valde att behålla, vi fick tyvärr missfall så det blev inte mer än så.

Förra helgen var han iväg med ett gäng kompisar på en ?partyhelg?. Det är inget konstigt för oss utan vi är helt okej med att festa med vänner utan varandra Dock berättar han att han har varit hos en kollega där kollegan, hans fru och min partner har använt sig av kokain. Min partner är HELT vetandes om att jag absolut inte accepterar sånt, utan då kan vi gå separata vägen om han tycker det är viktigt osv för jag vill inte ha sånt i mitt liv.

Så, jag får alltså reda på att han har gjort det här med dom, hemma hos det här paret OCH hos deras två BARN. Jag höll på att ramla av stolen och blev iskall i kroppen. Då har alltså MIN partner, som skulle ha blivit pappan till mitt barn, stått och dragit koks hos familjens toalett, där barnens tandborstar ligger framme, där barnen ligger och sover, medan deras föräldrar plus min sambo gör detta.

För mig är det helt jävla fruktansvärt så jag finner inte ord. Jag frågade honom rätt ut hur han kunde göra det HEMMA hos dom när barnen är där samt i barnens badrum? Har han inget samvete? Har han inget vett?

Men han visste inte själv varför han hade gjort det.

Efter det här så ser jag verkligen ner på honom, jag trodde inte detta om honom. Vad ska jag tänka? Är det en engångsföreteelse? Hur ska jag kunna lita på att han inte använder sig av koks igen? Jag vill inte leva i ett förhållande där jag känner mig osäker. Och HUR ska jag känna som innan igen? Jag spyr upp i min egen mun av bara tanken att han har gjort detta...

Hjääääääälp

• Svar på tråden Hur ska jag tänka ang min partner??
  • Anonym (S)

Jag skulle ha reagerat som du. Det är en sak om de gör det för sig själva, men med barnen närvarande så säger det en hel del om dem. Jag skulle ha satt ultimatum att han ska bryta kontakten med dessa människor, samt göra en orosanmälan. Man drar inte i sig knark med barn sovande i samma hus, då är det något som är riktigt snett.

• Anonym (S)

Det är mycket möjligt att det är en engångsföreteelse för din sambo. Särskilt om han märker hur du reagerar mot det. Han kanske inte tänkte klart, blev övertalad etc. Men för kollegan och frun kan det ju vara mer än så, och då utsätter de ju barnen, sina egna barn, för risker, definitivt inget umgänge som jag skulle vilja att min sambo hade!

• Anonym (mmmm)

Anmäl familjen till soc för det första

Sen får du och killen prata om ni ska ha en framtid tillsammans eller inte. 

• Anonym (Dealbreaker)

Jag hade vänt på klacken och dragit som en avlöning.

• Annikattkatt

Hade också reagerat som du gjorde.

Antingen så får han säga upp kontakten med dessa o lova att aldrig göra det igen och du får lov att lita på honom.

Eller lämnar du.

• Annikattkatt

Menar att du måste känna att det ska vara värt att jobba på om du ska försöka smälta det som hänt och acceptera det. Om du själv känner att det inte kommer att gå att acceptera det som hänt (trots han visste att du inte tyckte de han gjorde var okej) blir det nog jobbigt dör dig att leva i en sådan relation, kanske?

• 18e

Tusentusentack för alla era kloka svar! Skönt att jag inte är ensam om att känna och reagera såhär... Kollegan (mannen) är en chef till min partner. Jag bad min sambo att ta bort frun från alla sociala medier då jag inte tål att se hennes namn osv. Men det kände han kunde bli svårt med tanke på att hon kommer märka det och hans chef kommer säkert fråga varför... Och det kan jag ändå förstå, men jag bad han då att inte svara när hon skriver osv. Vilket han håller med om.

Men min stora fråga nu... Det är, hur FAN ska jag släppa det här? Han är ju min älskling, mitt allt... Och så kan jag få upp det här i huvudet och så ser jag bara en helt annan människa. Men är detta tillräckligt för att lämna honom? Det känns inte så, alla kan göra misstag. Men det vidrigaste med detta var att han har gjort det i närheten av barn... Det är inte den pappan jag vill ha till mina barn... även om det bara var en engångsföreteelse. Mitt huvud går på helvarv dygnet runt pga detta, jag vill bara gå tillbaka till vårt liv innan. Har ni några tips på hur jag ska tänka? Hur ska jag släppa det? ?Acceptera? att det har hänt? Det gnager i mig in i djupet ???? Tack igen för era svar.

• 18e
    Annikattkatt skrev 2018-10-10 21:01:20 följande:

Menar att du måste känna att det ska vara värt att jobba på om du ska försöka smälta det som hänt och acceptera det. Om du själv känner att det inte kommer att gå att acceptera det som hänt (trots han visste att du inte tyckte de han gjorde var okej) blir det nog jobbigt dör dig att leva i en sådan relation, kanske?

Exakt så jag känner och är rädd för ska hända! Men jag vill inte lämna honom tror jag, han är min allra bästavän och har gjort så mycket för mig... Så ska jag bara droppa honom pga detta? Meeen så vill jag kunna släppa det... Jag det här med relationer är inte alltid lätt.
  • Lilyje

Han ska ta ordentligt avstånd från kollegan och frun, samt göra en orosanmälan till soc. Man använder ALDRIG droger med barn i huset!!

• Annikattkatt
    18e skrev 2018-10-10 21:18:00 följande:

Exakt så jag känner och är rädd för ska hända! Men jag vill inte lämna honom tror jag, han är min allra bästavän och har gjort så mycket för mig... Så ska jag bara droppa honom pga detta? Meeen så vill jag kunna släppa det... Jag det här med relationer är inte alltid lätt.

Ja alltså, kan bara utgå från det du skriver och om jag skulle vara i din sits skulle jag tänka såhär:

Han var medveten om att du inte accepterade det han gjorde men valde ändå att genomföra det. (Dock + att han berättade) Han sa att han inte visst varför han gjorde det? Hur ska han då kunna säga med säkerhet att det inte händer igen? Förstår du hur jag menar?

Om det hade varit för att exempelvis grupptryck eller ngt liknande hade han då isf i framtiden kunna undvika att festa med dessa.

Men iom att han gjorde detta sviker han dig lite, hur fick tankarna? - Hon tycker inte om det här men bara den här gången. Förstår du?

Du måste dock känna själv och verkligen tänka på om det är något du ska acceptera. Har du pratat ngt med han om att detta gnager dig?
  • Celaena

Jag hade nog aldrig kunnat fortsätta ha en relation med min man efter en sån grej. Mycket beroende på att jag tyvärr har erfarenhet sedan tidigare. Och det där med barnen, usch jag mår illa. :( 

Jag hoppas du åtminstone gör en anonym socanmälan för barnens skull. :(

• Anonym (Lena)
    Min partner är HELT vetandes om att jag absolut inte accepterar sånt, utan då kan vi gå separata vägen om han tycker det är viktigt osv för jag vill inte ha sånt i mitt liv. 

Om du stannar vet han att det är tomma ord...Du stannar fast han gör det, då är risken stor att det händer igen.
  • Anonym (misstag)
    18e skrev 2018-10-10 21:16:11 följande:

Tusentusentack för alla era kloka svar! Skönt att jag inte är ensam om att känna och reagera såhär... Kollegan (mannen) är en chef till min partner. Jag bad min sambo att ta bort frun från alla sociala medier då jag inte tål att se hennes namn osv. Men det kände han kunde bli svårt med tanke på att hon kommer märka det och hans chef kommer säkert fråga varför... Och det kan jag ändå förstå, men jag bad han då att inte svara när hon skriver osv. Vilket han håller med om.

Men min stora fråga nu... Det är, hur FAN ska jag släppa det här? Han är ju min älskling, mitt allt... Och så kan jag få upp det här i huvudet och så ser jag bara en helt annan människa. Men är detta tillräckligt för att lämna honom? Det känns inte så, alla kan göra misstag. Men det vidrigaste med detta var att han har gjort det i närheten av barn... Det är inte den pappan jag vill ha till mina barn... även om det bara var en engångsföreteelse. Mitt huvud går på helvarv dygnet runt pga detta, jag vill bara gå tillbaka till vårt liv innan. Har ni några tips på hur jag ska tänka? Hur ska jag släppa det? ?Acceptera? att det har hänt? Det gnager i mig in i djupet ???? Tack igen för era svar.

Tänk på att alla kan göra misstag.

Detta misstag kom i direkt kontakt med dina värderingar, men eftersom han erkände det, verkar skämmas och inser att det kanske inte var klockrent så tycker jag du ska gå vidare.

Fick reda på att min partner testade svamp och även lsd i ett gäng han umgicks med en period. Blev väldigt chockad etc som du, men kom över det sen. Han har inte gjort mer av den grejen och hänger inte mer med det gänget.
  • Anonym (misstag)

PS. Sen att chefen tog kokain med sin fru i deras hem med barn, ja det låter som ett oskönt sällskap.

Precis som min partners gäng som tog droger var. Min partner var väl nyfiken, samt har inte lika bra radar som jag när det gäller "osköna typer". Så det kan va att din snubbe bara e lite osäker och nyfiken i kombo typ.

Svar på tråden Hur ska jag tänka ang min partner??