Urban Jungle (mått på liggdel)
Har sökt förgäves på internet, men hittar inte uppgift någonstans på måtten på liggdelen till en urban jungle. Någon som vet dessa? Längd, bredd och höjd? Har nämligen hört att själva liggdelen är väldigt liten?!
Har sökt förgäves på internet, men hittar inte uppgift någonstans på måtten på liggdelen till en urban jungle. Någon som vet dessa? Längd, bredd och höjd? Har nämligen hört att själva liggdelen är väldigt liten?!
Har inga mått. men kan säga att den är liten. Min bror har en och sonen växte ur liggdelen väldigt fort. Men den är snygg!
Toadette - har du någon koll på hur lång sonen var på ett ungefär när han växte ur liggdelen? Hur många månader var han? (väntar också en liten pojke)
ingen som äger en urban och har koll på måtten?
Han var nog 5-6 månader när det inte gick längre. Då var de tvugna att vända honom framåt i sittdelen, vilket jag personligen inte gillar.........
Min bror och hans tjej hade en UJ vagn och deras son växte ur den redan vid 4 månaders ålder (strax innan jul)inte på längden utan på brädden och höjden. Måns hade ju vinter overall och åkpåse och då blev det så tjockt att locket på liggdelen gick inte att stänga och han var helt intryckt i liggdelen.
De ville absolut inte vända barnet framåt redan då. Så de sålde vagnen och köpte en Bugaboo Cameleon istället. Den är perfekt tycker de. Måns fick plats i liggdelen tills han var 6 månder och nu sitter han vänd mot sin mamma och pappa då de är ute.
Vi har oxå köpt en Bugaboo vagn för övrigt
Jo, vi är inne på att köpa en Bugaboo Cameleon, men så har jag hört att Urban var så liten i liggdelen och jag hade inget att jämföra Bugaboon med, men då är det alltså stor skillnad mellan dem.
Då känns det tryggt att köpa bugaboon.
Min son ( fem veckor) trivs bättre i UJliggdelen än i Bugaboon nu när han är så liten, dom gillar ju ofta att ha det lite trångt när dom är små. I mitt fall passar det bra eftersom det går mot varmare tider nu alltså ju större min son blir dessto mindre kläder behöver man ha på honom. Får man däremot barn till sommaren/hösten så blir ju bebisen större samtidigt som man måste klä på dom mer= trångt i vagnen.
Jag tycker det är sällan som bebisar vill ligga ner längre än fem, max sex månader.
Fast om jag bara hade ett barn hade jag valt Bugaboon före UJ:n, den är ju mycket snyggare och smidigare.
Oj va flummigt det här blev, jag får skylla på att jag ammar samtidigt som jag försöker skriva
Nuk, jag skall ha i augusti, så det lär ju bli ganska påbyllsat efter bara en till tre månader senare.
Köp en BB istället
Min son är fyra månader och har också precis vuxit ur liggdelen. Jag vill verkligen inte vända honom framåt redan så vi funderar på att sälja. Bugaboo Cameleon skulle jag gärna vilja veta mer om. Någon som kan berätta?
Ska du ha i augusti och sedan ha på overall osv till hösten kommer det helt klart bli trångt! Brorsans son blev dessutom för lång, det var inte bara trångt på sidorna.
Jag tycker att du ska satsa på en Bugaboo Cameleon. Det är både skillnad i bredd längd o höjd vilket sammanlagt gör stor skillnad. Dessutom är den icke vändbara sittdelen ett stort minus.
Vanna k: Vad vill du veta??
Alldels för liten Jag ångrar att vi köpte vagnen. Emilia för knappt plats o hon är bara 4,5 månader. Sen så har hon ju åkpåse och när man stänger överdelen på liggdelen så är hon helt omsluten av allt. Säljer vagnen snart är det bestämt. Liggdelen har jag redan en köpare för och sittdelen är lätt att sälja.
Vill inte vända henne ifrån mig redan. Det är allt för tidigt
Vi är inne på att köpa en Bugaboo Cameleon. Varför jag inte köpte den först var för att jag inte gillade de små hjulen men har test kört min kompis Bugaboo ochd et är ju inag problem alls.
Hittade måtten på liggdelen.
Mått H-19 B-36,5 L-75
Vikt 4,3 kg
/Skrutt
Nu har jag en bild i mitt galleri där man ser att liggdelen inte alls är speciellt liten....eller
Men dem måtten kan juh inte stämma Då är citykorgen på Emmaljunga City Cross ännu mindre då än UJ? För citykorgen är juh bara 73 cm och försäljaren sa att man ska kunna ha barnet liggandes i korgen i 6 månader.
Jag tycker ockdå att det låter skumt att city crossen som vi ska ha är mindre. Men dom här måtten är dom som står på www.bonti.se som säljer UJ.
Nån annan som vet?
puffar