• Anonym (MariaP)

    Är alla män otrogna i tanken?

    Jag har läst och läst om alla otrogna män i alla möjliga sajter om sex och samlevnad.
    De är otrogna antingen genom sina svek; lögner och utflykter till sexchattar
    och porrsidor, med kollegor eller bara i fantasin - eller genom att faktiskt ha
    en kort - eller långvarig affär med någon annan än sin partner.
    Intrycket blir ju att de allra flesta män måste vara otrogna på olika sätt för att känna sig som män.
    Det blir logiskt då en gåta hur de ändå kan "ångra" sig när de blir påkomna
    men faller naturligtvis tillbaka i sina förbjudna tankelekar och kickar, så snart lugnet
    etablerat sig igen.
    Alltså lugnet efter stormiga, dramatiska eller ledsna uppträdanden.
    Finns inte en man som t y c k e r  o m kärlek, vill värna om den, njuter av
    att rikta in sig på en person / partner och b e h ö v e r    fungera så, inte bara som en uppoffring för att förhållandet ska flyta lugnt och samvetsfritt?
    Män borde avslöja hur litet sexkickar egentligen betyder, men att det ändå sårar och skadar partnern som vill kunna lita på honom. Om det betyder så litet som de ofta påstår när de blivit påkomna, varför kan de då inte låta bli?
    Kan de inte vara "otrogna" med sin partner istället. Med andra ord försöka utveckla
    förhållandet till något mer spännande, eller avstå från det för att den fina vänskapen och kärleken är viktigare än sexvariationer.

    Är det så kan vi ju lika bra låta bli att bli kära i dem, försöka förstå att det inte
     lönar sig ändå och ger bara männen sexuellt överläge. De verka helt enkelt  tröttna  på en ärlig och varm kvinna.
    Bäst att lära sig se män som sexpartner och älskare - och kanske att någon slags kompisskap kan utvecklas istället för löften och prat om trohet och kärlek.
    Det gör ändå det stora flertalet besvikna.
    Vad är det som gör att män ändå vill leva i parförhållanden och låtsas att allt är bara bra? När de ändå måste ha avvikelser på sexmarknaden.

    Visst är det en slags otrohet, att planera, undanhålla, tiga och ljuga om att man
    förlustar sig med porrsidor eller verkliga människor i sexchattar o liknande.
    Ett förhållande är aldrig på riktigt om ena partnern bedriver dubbelliv eller dubbelmoral.
    Förmodligen får jag bara till svar här att sexchatt inte är otrohet.
    Men det spelar ingen roll hur det kallas. Det är ett svek som många har svårt att
    ta in - som litat på sin man innan.
    Förmodligen svaras också att alla män faktiskt är i behov av extra sexuellt tillskott och stimulans.
    Hur väntar sig männen att vi ska vara? Spela med, fast vi anar eller vet att han luras?
    Vilket konstigt liv kvinnor får leva, i ständig oro över vad den manliga partnern har för sig.
    Och konstigt liv männen lever som får mersmak av att kunna leva ut minsta
    lilla uppskattning eller dragning till andra. Allt ska tydligen handla om sex.
    Har någon någon synpunkt?
    Min sambo blev särbo av ovan skrivna anledningar.
    Trots att han "ångrar" sina svek ville han för ett tag sen "hälsa på" ett gammalt "KK-ex" - och säger att det är "så länge sen att jag knappt vet hur hon ser ut längre, så det kan väl inte göra något om jag tar en kaffe hemma hos henne" ...och "Jag bestämmer väl själv om jag inte vill ha sex" ...
    Det svarade han på min fråga om vad han gör om hon sätter sig i samma soffa som han och ger inviter!!

    Om detta kallas otrohet eller inte är inte viktigt.
    Men verkar han fair play mot mig?
    Det tycker inte jag. Får lust att ringa henne och säga "Här är jag"
    för hon vet inte om att han har ett förhållande eftersom de inte pratats
    vid på länge.
    Jag frågade honom om jag kan få följa med i så fall, om han nu ska dricka kaffe
    och hälsa på henne en stund bara .."Länge sen sist" liksom.
    Då såg han helt chockad ut .."Följ med ..darr ..vaddå?" såg det ut som han tänkte.
    Sen sa han "Jaaaa ..javisst... varför inte ...vill du det?"
    .
    Haha. Det är inte läge att skratta. Men haha är bara bokstäver.

    .

  • Svar på tråden Är alla män otrogna i tanken?
  • Mongoliet

    Du vet att kvinnor är likadana så det behövs ingen diskussion om detta. Människor är skit helt enkelt.

  • Wowbagger2000

    Om du anser att titta porr är otrohet så får du nog räkna med att de flesta män är otrogna..

  • Anonym (Anonym)

    Seriöst och intressant inlägg. Tänkvärt. Följer

  • Pentra

    TS tar ju även upp saker som tillhör ens egna intimprivata sexliv ned sig själv, och sådant som tillhör avdelningen "inspiration till vad jag vill uppleva med min partner", som att det skulle vara otrohet. :-/ Isf så är ju var och varenda människa otrogen! Hur står det still egentligen?! ... /Pentra

  • ödmjukman

    Kvinnor är precis likadana.. många kvinnor är otrogna för att männen inte kan, vill, eller vad som helst av olika anledningar... vad är det som gör att du stannar i ditt otrogna förhållande?

  • Anonym (Angel)

    Jag tror att kvinnor är lika mycket otrogna i tanken som män. Män kanske oftare på ett sexuellt sätt, kvinnor på ett romantiskt (grovt generaliserat).

    Tror dock inte att alla män drivs enbart av sex. Jag befinner mig (dessvärre) i en situation där jag har en känslomässig relation med en annan man än min make. Han skulle dock aldrig ha sex med mig utan att vi båda först separerade från våra respektive. Vår relation baseras på kärlek, inte sex, men visst, vi är båda otrogna i tanken och det är inget jag är stolt över eller mår bra av.

    Tycker inte din partner är fair mot dig om han hälsar på sitt ex/kk. Sexchatt tycker jag också är över gränsen då det är en aktiv handling, ett samspel med en annan människa. Att titta på porr däremot skulle jag inte klassa som otrohet.

  • Johan82a

    Port är inte otrohet.....ej heller sexuella fantasier.

    Dock är sexchat ett svek och en form av otrohet anser jag.

    Om jag vill ta en kaffe med en gammal vän som jag har legat med så förstår jag att min fru skulle kunna vara frågande till det. Men hon hade inte hindrat mig eftersom hon skulle visa mig att hon litar på mig. (Jag tror dock att hon skulle vara lite svartsjuk)

    Jag har gjärna med min fru när jag träffar mina vänner om vill följa med....om det är för umgängets skull. Vill hon följa med som en övervakare hade hon inte fått följa med.

    Angående din oro att sambon ska ligga med sin gamla vän så krävs det ju faktiskt att han vill ligga med sin vän för att det ska ske.....om inte vännen väljer aty våldta din sambo....men om så sker kan man ju inte klandra din sambo.

Svar på tråden Är alla män otrogna i tanken?