• Anonym (Tr)

    Försenad mens efter tidigt missfall?

    Förra månaden fick jag ett tidigt missfall, v 5 tror jag.

    Enligt beräkningar borde min mens kommit i förrgår. Jag har rejäl mensvärk till och från, men bara genomskinliga flytningar. Känns som mensen ska komma när som helst, men den dyker inte upp - irriterande!

    Nån med erfarenhet?

  • Svar på tråden Försenad mens efter tidigt missfall?
  • LFF

    Den kan vara försenad, det kan även vara så att det missfallet du fått var av en tvilling och att den andra ligger kvar, så det du känner är att livmodern växer. Har du tagit något mer test eller på något vis kollat upp att det inte finns ett embryo där?

  • Anonym (Tr)

    Tog ett test ca 5 dagar efter missfallet, som då var blankt. Efter det har jag inte testat mer.


    LFF skrev 2018-10-11 10:54:50 följande:

    Den kan vara försenad, det kan även vara så att det missfallet du fått var av en tvilling och att den andra ligger kvar, så det du känner är att livmodern växer. Har du tagit något mer test eller på något vis kollat upp att det inte finns ett embryo där?


  • Anonym (Oregelbunden)

    Första mensen efter ett missfall kan komma senare och vara lite annorlunda än tidigare.

  • Anonym (Tr)

    Ska tillägga att mina symptom försvann efter missfallet, mådde fruktansvärt illa väldigt tidigt och har inte mått illa sen dess.


    Anonym (Tr) skrev 2018-10-11 11:04:01 följande:

    Tog ett test ca 5 dagar efter missfallet, som då var blankt. Efter det har jag inte testat mer.


  • Anonym (A)

    Hormonerna kan vara obalanserade i flera månader efter missfall. Det är alltså inget konstigt att mensen är sen. 

  • Anonym (Tr)

    Okej att mensen kan vara försenad, upp till månader. Men är det meningen att man ska ha sån jäkla mensvärk innan den dyker upp??

  • Dr to be

    Här du haft oskyddat samlag efter missfallet? ta ett graviditetstest.

    jag hade ett tidigt mf v.4+6 7/9. jag är nu gravid igen. mensen skulle komma imorgon

  • Anonym (Tr)

    Haft oskyddat, men avbrutet... isf är jag jättefertil om det tagit sig av den gången. Har du också mensvärk?


    Dr to be skrev 2018-10-11 11:41:31 följande:

    Här du haft oskyddat samlag efter missfallet? ta ett graviditetstest.

    jag hade ett tidigt mf v.4+6 7/9. jag är nu gravid igen. mensen skulle komma imorgon


  • Anonym (Ta det lugnt.)

    Hur kan du ha beräkningar när du inte har något att utgå ifrån? Avvakta och se vad som händer. Man kan inte ha ?bim? Direkt efter missfall.

    Tänk på att det är lite lättare att bli gravid direkt efter missfall men det är också större risk för upprepat missfall om man blir gravid innan man haft en normal mens emellan, eftersom även sämre ägg fäster lättare i den tjocka slemhinnan.

  • Anonym (Tr)

    Utgår från ägglossningen jag hade efter missfallet.


    Anonym (Ta det lugnt.) skrev 2018-10-11 13:31:18 följande:

    Hur kan du ha beräkningar när du inte har något att utgå ifrån? Avvakta och se vad som händer. Man kan inte ha ?bim? Direkt efter missfall.

    Tänk på att det är lite lättare att bli gravid direkt efter missfall men det är också större risk för upprepat missfall om man blir gravid innan man haft en normal mens emellan, eftersom även sämre ägg fäster lättare i den tjocka slemhinnan.


  • Anonym (Tr)

    Hjälp mig lite nu...

    Jag gjorde ett test idag, det var superpositivt. Så positivt visade inte testerna jag tog förra gången, de var ytterst svaga, trots starka symptom. Sen fick jag missfall och gjorde nytt test några dagar senare, som var negativt.

    Fick jag aldrig missfall? Eller var det tvillingar? Hur vet man det?

  • Anonym (Oregelbunden)

    Eftersom du tog ett negativt test efter blödningen, skulle jag tippa på att du haft äl efter blödningen och blivit gravid på nytt. Bara ett uktraljud kan bekräfta det antar jag. Jag tror inte på tvillinggraviditet för då borde du väl inte testat negativt.

    Grattis till plusset! :)

Svar på tråden Försenad mens efter tidigt missfall?