Vad säga om ”glapp” i CV? Är detta ens ett bekymmer för mig?
Jag undrar kort och gott hur jag bäst bortförklarar/förskönar ett lite bortskämt ungdomsliv där jag varit lat och inte haft sysselsättning som andra i min ålder. Jag kunde liksom glida ett par år och har nu hamnat på efterkälken. Har därför inte så stor arbetslivserfarenhet som jämnåriga. Vad säger man till arbetsgivare om det?
Jag var trög nog att hoppa av gymnasiet som skoltrött och halvdeppig 18-åring och gå hemma och leva på min sambo några år. Jag gick då på arbetsförmedringen en period men det ledde ju ingen vart eftersom jag inte hade någon gymnasiekompetens. Sedan så läste jag upp betygen på komvux när jag var typ 20-22 år. Men när jag var 22/23 så strulade mitt förhållande och jag gjorde inte skolarbetet, vilket ledde till att jag inte fick mer csn. Då blev jag tvungen att gå på soc 1 år eftersom jag separerade och fick klara mig själv och hade hyra att betala. Efter ett år lyckades jag komma igång med csn igen och gjorde klart de två sista ämnena och skrev högskoleprovet. Kom in på universitetet som 24-åring och blir klar med examen i januari. Är 28 nu.
Har som sagt ingen arbetslivserfarenhet mer än kortare gymnasiepraktik för många år sedan och praktik inom min universitetsutbildning samt sommarjobb inom min universitetsutbildning de senaste 2 åren. Dvs avsevärt mindre än jämnåriga. Kommer det spela nån roll vid arbetsintervjuer? Vad kan jag isf säga om hur det varit? Jag gjorde ju inget vettigt, men har ändå en universitetsutbildning klar snart. Räcker det?
Jag har alltså lätt för skolan men är en känslomänniska som påverkas i stor grad av det som händer i mitt privatliv, vilket i sin tur under gymnasietiden gjorde att jag hamnade efter.
Vad tänker ni om detta?