• Anonym (Kramp)

Varför kramper vid samlag???

Nu är jag trött på det här.

Varför får jag kramp när jag har samlag? Värsta antiklimax! Jag har aldrig kunnat sitta på pakethållaren på en cykel för jag fick alltid kramp om jag gjorde det. Och i mitt sexliv finns det ställningar jag har undvikit för att jag vet att krampen kommer då. Men på sista tiden är det som om jag får kramp oavsett vilken ställning det är. Jag känner liksom hur den smyger sig på och kan inte fortsätta. Oftast blir krampen som värst när jag håller på att få en orgasm. Det är värsta antiklimax.

Tack och lov är jag gift och min man ser det inte som en så stor grej. Men jag reagerar på att kramperna verkar bli värre och mer intensiva. Vad kan jag göra åt det här? Behöver jag söka gynekolog/vård?

• Svar på tråden Varför kramper vid samlag???
  • Anonym (Kramp)

Kramperna är i höfterna (glömde skriva det) framförallt men ibland också i fötter och vader.

• Anonym (Kvinna35)

Jag får lätt kramp i vaden vid olika ställningar. Krampen beror alltid på att jag spänner mig och det gör jag när jag kommer. Om jag rider händer det alltså ofta att jag får kramp just innan eller när jag kommer. 

Får du kramp i alla ställningar? Får du kramper om du tillfredställer dig själv? Om inte så måst det vara ställningen eller något annat som orsakar krampen när du har sex och inte själva orgasmen.

• Anonym (Kramp)

Jag kan förstå att man får kramper när man spänner sig. Kanske jag gör d utan att lägga märke till det. Men jag upplever det som att om jag har benen öppna ?för länge? (inte speciellt lång tid) så kommer krampen smygande. Men det händer även när jag ligger på sidan och testar andra ställningar. Det är verkligen ett problem i mitt sexliv. Förut var d ngn gång men nu är det varje gång och flera ggr under ett samlat. Trots att vi testar flera olika ställningar. Borde jag kolla upp det? Vart vänder man sig?

• Swedman
    Anonym (Kramp) skrev 2018-10-12 13:16:03 följande:

Jag kan förstå att man får kramper när man spänner sig. Kanske jag gör d utan att lägga märke till det. Men jag upplever det som att om jag har benen öppna ?för länge? (inte speciellt lång tid) så kommer krampen smygande. Men det händer även när jag ligger på sidan och testar andra ställningar. Det är verkligen ett problem i mitt sexliv. Förut var d ngn gång men nu är det varje gång och flera ggr under ett samlat. Trots att vi testar flera olika ställningar. Borde jag kolla upp det? Vart vänder man sig?

Utan att vara minsta expert på detta så kan jag föreställa mig en naprapat som kan sånt där med nerver o muskler o senor å sånt kan göra nytta. Du börjar nog spänna dig inför klimat och det ställer till det för dig. (Jag har inte läst hela tråden). 
    Detta måste vara tråkigt för dig. 
  • Anonym (Kvinna35)
    Anonym (Kramp) skrev 2018-10-12 13:16:03 följande:

Det låter verkligen udda. Jag tränar luft akrobati och ibland kan jag få kramp i min fot fast min fot inte rört haft någon kontakt med redskapet jag hänger i. I dessa fall är det när jag lägger ner tyngden på mitt lår/knä/vad som tar på en punkt som sänder det hela vägen ner till min fot och det gör att min fot krampar. Vet dock inte hur något när man har sex kan sända en signal att ge dig kramp Glad

Om du kanske börjar med att fråga en läkare vem du skall vända dig till. Jag hoppas verkligen du får något som hjälper. Det måst verkligen vara frustrerande om ditt sexliv lider på grund av det här.
  • Anonym (Hanna)

Är det enbart vid sex du upplever detta?

• Anonym (Anonym)

Upplever precis samma sak. Hittade du någon lösning?

• Anonym (alma)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-04-23 08:54:54 följande:

Upplever precis samma sak. Hittade du någon lösning?

Ät magnesium.
Svar på tråden Varför kramper vid samlag???