2,5-åring puttar andra barn på förskolan
Har en dotter på snart 2,5 år som har börjat putta andra barn på förskolan. Får höra det varje dag jag hämtar numera och det började för en mån sedan. De hade då lekt en lek där barnen puttade på varandra och efter det har hon fortsatt. Vi vill såklart inte att hon ska fortsätta med detta men vet inte vad vi ska göra. Förskolan har inga egna förslag. De säger "ni måste prata med henne" . Men hur ska vi göra det när det är på förskolan det händer. Hon gör inte detta när vi är med. Har aldrig sett henne putta andra barn och skulle jag det skulle jag självklart säga ifrån som varje normal förälder. Att prata hemma om det som hänt går ju inte när hon inte förstår och kan prata. Vore skillnad om hon var äldre. Har googlat en del och förstått att det inte är ett helt ovanligt beteende i den här åldern. Så ni som haft barn med detta beteende hur hanterade ni det? Var det en fas som gick över? Vi tror det handlar om att hon vill ha uppmärksamhet, många nya barn har skolats in nu så hon får nog inte så mycket. Och hon blev själv puttad av andra barn när hon började. Men vad kan man göra??? Är så trött på att prata om detta vid varje hämtning och inget positivt.