• Äldre 12 Oct 23:46
    2348 visningar
    8 svar
    8
    2348

    Blåbärssoppa i blodet

    Hej!

    Jag hade en diskussion ikväll ang vad en kan spruta in i blodet via t ex dropp. Vätskeersättning och vissa mediciner mm funkar ju, men vad händer om en får något annat i blodet, som kaffe, eller saft? Eller blåbärssoppa? Blåbärssoppa brukar ju dessutom ha små små bitar i. Överlever en det eller är det helt kört? Vad händer med bitarna? Fastnar de och täpper till små blodkärl? Någon som vet?

    Detta kanske verkar som en lite oseriös fråga men jag är faktiskt nyfiken på vad som händer :)

  • Svar på tråden Blåbärssoppa i blodet
  • Anonym (Lina)
    Äldre 13 Oct 05:12
    #1

    Blodförgiftning. Blodpropp skitfarligt. Om du dör eller inte beror nog på mängden du sprutar in. Men det är skitfarligt

  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 13 Oct 05:59
    #2

    Du satsar på att få Darwin award ?

  • Anonym (A)
    Äldre 13 Oct 08:42
    #3

    Allt du kan få in i en spruta kan du få in i blodet.

    Om du överlever eller inte hade väl inget med saken att göra antar jag.

    Vilken otroligt korkad fundering.

  • Äldre 13 Oct 10:22
    #4

    Att det går att spruta in typ vad som helst i blodet fattar jag. Min fråga handlade om vad som händer om en gör det. Om en överlever eller inte är ju visst relevant eftersom det var det jag undrade och det hänger ihop med ?vad händer?. För att förtydliga min fråga så undrar jag om kroppen kan bryta ner den främmande vätskan och vad händer om vätskan är grynig?

  • Äldre 13 Oct 10:24
    #5
    Anonym (A) skrev 2018-10-13 08:42:40 följande:

    Allt du kan få in i en spruta kan du få in i blodet.

    Om du överlever eller inte hade väl inget med saken att göra antar jag.

    Vilken otroligt korkad fundering.


    Vilken otroligt korkad kommentar.
  • Äldre 13 Oct 10:33
    #6
    Anonym (Undrar) skrev 2018-10-13 05:59:40 följande:

    Du satsar på att få Darwin award ?


    Sa jag något om att det var något jag tänkte prova? Jag fattar att det är farligt. Men en kan väl fundera på hur saker fungerar utan att nödvändigtvis prova det? Kan kanske av många anses vara onödigt vetande, men nu råkar det vara så att jag är intresserad av både nödvändigt och onödigt vetande.
  • Äldre 13 Oct 10:35
    #7
    Anonym (Lina) skrev 2018-10-13 05:12:02 följande:

    Blodförgiftning. Blodpropp skitfarligt. Om du dör eller inte beror nog på mängden du sprutar in. Men det är skitfarligt


    Tack för det enda svaret som inte är spydigt och som faktiskt har med min undran att göra ??????
  • Äldre 13 Oct 10:37
    #8
    Snigeln83 skrev 2018-10-13 10:35:57 följande:

    Tack för det enda svaret som inte är spydigt och som faktiskt har med min undran att göra ??????


    Skulle inte vara frågetecken utan emojis ;) <3
Svar på tråden Blåbärssoppa i blodet